About Me

Webinar Pengurusan Bilik Darjah Bersama Bakal Guru Matematik UiTM

 Alhamdulillah diberi ruang untuk berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman yang ada dengan adik-adik bakal guru Matematik daripada UiTM. Perkongsian mengenai amalan pengurusan bilik darjah yang merupakan sebahagian daripada tugasan anjuran Mahasiswa Matematik Class 8B Fakulti Pendidikan untuk mata pelajaran Professional Development EDU630 bersama Puan Nur Edzati binti Kamaluddin.


Webinar Pengurusan Bilik Darjah Bersama Bakal Guru Matematik UiTM
Webinar Pengurusan Bilik Darjah Bersama Bakal Guru Matematik UiTM

Ini merupakan kali ketiga perkongsian saya bersama adik-adik bakal guru dari UiTM. Kali pertama adalah bagi tajuk Inspirasi Guru di bawah anjuran Timbalan Dekan Fakulti Pendidikan sendiri iaitu Prof Dr Sharifah Ruzaina. Dan kali kedua Pengurusan Bilik Darjah bersama anjuran Mahasiswa Pendidikan Biologi dari UiTM juga. 

Perkongsian adalah berkisarkan kepada bagaimana menguruskan murid dalam kelas dengan baik. Saya mulakan dengan berkongsi tentang 3 perkara utama dulu iaitu menguruskan persekitaran, menguruskan motivasi belajar dan menguruskan rekod murid. Yang mana kesemua ini adalah saling berkaitan dan membantu untuk kita dapat pembelajran yang berjaya. 

Sayang sedikit sebab webinar kali ini tak dirakam. Tapi masih boleh tonton webinar di bawah, yang mana tajuk perkongsian adalah sama. Semoga beroleh manfaat ya!



Maka saya nak ambil kesempatan untuk ucapkan jutaan terima kasih buat pasukan yang menjayakan webinar ini. Satu ruang yang sangat baik antara bakal guru dengan guru di lapangan, berkongsi idea dan pengalaman. Tak lupa juga buat saudari Auna yang berurusan dengan saya sejak dari awal menerusi Instagram hingga ke Whatsapp bagi tujuan ini. Hebat-hebat depa nih semua tau!

Selamat maju jaya semuanya!


Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Hebat cikgu Halimi, TAHNIAH! Terima kasih bnyk kongsi ilmu!

    BalasPadam
  2. Saya minta murid rujuk buku teks, apa faktor yang boleh pengaruhi Kestabilan sesuatu binaan. Maka kat situ tahu lah depa bahawa luas tapak dan Pusat graviti mempengaruhi Kestabilan https://testmyspeed.onl/ mereka.

    BalasPadam
  3. Executive-Education.id is an exclusive teacher provider site in Jabodetabek that is there to help parents to find tutors for their kids based on their wishes... visit https://privat-sbmptn.vercel.app/les-privat-sbmptn-alam-sutera.html for further

    BalasPadam
  4. Very best along with Most economical Jabodetabek Non-public Training, the workers plus tutors can come to your house, collection your own study program and might select every subject regarding review ... visit https://kursus-ekonomi.netlify.app/les-privat-ekonomi-kebayoran-lama.html for further

    BalasPadam
  5. We offer private lessons for PAUD, TK, SD, SMP, SMA, and Alumni. With an incorporated and accelerated method, it is hoped so it will foster a generation of people with good morals... for more information https://lesprivat-exed.blogspot.com/2022/02/les-privat-kemang-1-terbaik-executive.html

    BalasPadam