About Me

Biasiswa Peneraju Tunas Potensi 2015

Bagi calon SPM 2014 dan STPM 2014 yang mendapat keputusan yang cemerlang, serta menepati beberapa kriteria lain, anda adalah amat digalakkan untuk memohon Biasiswa Peneraju Tunas Potensi 2015. Tawaran program pembiayaan pendidikan ini terbuka kepada semua Bumiputera Malaysia yang mempunyai prestasi serta berminat untuk melanjutkan pengajian mereka ke Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS). Pembiayaan pendidikan ini merangkumi yuran penuh akademik, elaun sara hidup dan sokongan pembangunan insaniah.

Biasiswa Peneraju Tunas Potensi 2015
Peneraju Tunas Potensi


Syarat Kelayakan
Untuk memohon, sila pastikan anda memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera (Yayasan Peneraju) seperti yang berikut:

1. Bumiputera Warganegara Malaysia (lepasan SPM/STPM 2014)

2. Keputusan peperiksaan: 

  • SPM 2014 - Minima (mendapat sekurang-kurangnya gred B bagi subjek Matematik, gred C+ bagi subjek Bahasa Inggeris dan gred C bagi subjek Sejarah)
           Atau
  • STPM 2014 - Minima (mendapat minima 5A bagi SPM 2012 dengan sekurang-kurangnya gred B bagi subjek Matematik, C+ bagi subjek Bahasa Inggeris dan gred C bagi subjek Sejarah)
3. Pendapatan isi rumah  tidak melebihi RM 4, 000 sebulan

4. Aktif dalam ko-kurikulum dan menunjukkan sifat kepimpinan yang tinggi


Permohonan
Permohonan akan ditutup pada 15 Mac 2015 pada pukul 12 tengah malam. Yang berminat untuk memohon, boleh klik butang DAFTAR



Bagi yang berjaya terpilih untuk sesi temuduga, pastikan anda membawa dokumen lengkap, iaitu salinan yang telah disahkan; kad pengenalan dan sijil lahir calon, adik beradik serta ibubapa, bukti pendapatan ibubapa, salinan keputusan SPM 2014, salinan sijil penceraian / kematian, kad OKU. Jangan lupa juga bawa yang asal bagi tujuan pengesahan oleh pegawai bertanggungjawab.


Untuk maklumat lanjut, anda boleh lihat terus Iklan Peneraju Tunas Potensi


Semoga berjaya!





Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. blh ke sy daftar sebab sy baru jer dapat tahu sy layak ke tingkatan 6

    BalasPadam