About Me

Penerima Anugerah Tokoh Akademik Negara 2013

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyampaikan Anugerah Tokoh Akademik Negara 2013 kepada Prof Emeritus Tan Sri Dr Mohd Rashdan Baba.
Mohd Rashdan adalah bekas Naib Canselor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pertama dan menyandang jawatan itu selama tiga tahun bermula 1969 dan seterusnya dilantik Naib Canselor Universiti Pertanian Malaysia (UPM) pertama dari 1971 hingga 1982.
Penerima Anugerah Tokoh Akademik Negara 2013
Prof Emeritus Tan Sri Dr Mohd Rashdan Baba
Beliau menerima wang tunai RM200,000, piala serta sijil penghargaan. 
Anugerah berkenaan disampaikan pada Majlis Anugerah Akademik Negara 2013 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini, hari ini. 

Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. 

Anugerah berkenaan adalah pengiktirafan tertinggi kerajaan kepada ahli akademik yang memberi sumbangan tinggi dan cemerlang dalam perkembangan pendidikan serta pembangunan negara. 

Ia diwujudkan khusus untuk sarjana dan kesarjanaan peringkat tinggi di Malaysia bagi ahli akademik yang berkhidmat di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) berdasarkan sumbangan mereka dalam bidang tertentu. 

Bidang berkenaan membabitkan pengajaran, pemindahan dan pengembangan ilmu; penemuan ilmu baru serta penulisan buku dan penerbitan.



Catat Ulasan

2 Ulasan