About Me

Bagaimana Sambutan Hari Guru Saya Tahun Ini?


Sambutan Hari Guru peringkat sekolah saya telah diadakan pada 16 Mei 2014. Terlepas lagi untuk tahun ini. Untuk kedua kalinya. Tahun lepas pun sama. Tak ingat lak pasal apa, tapi untuk tahun ini sebab sofbol.
 
Sekalipun tiada di sekolah, namun tugasan untuk menyiapkan Video Filem Pendek Sempena Hari Guru telah dijalankan dengan jayanya. Dah tonton? Kalau belum, silalah klik untuk tengok kat SINI.

 
Jadi apa yang saya buat masa sambutan Hari Guru nih? 

Hari ini seharian saya di padang, bersama pemain-pemain sofbol Sibu untuk perlawanan akhir kategori 18L. First time dapat masuk final. Tapi, kalah dengan Miri, jadi dapat Naib Johan. Pencapaian terbaik sepanjang 8 tahun memeriahkan sofbol di bumi Sarawak ini. Masih banyak lagi benda yang kena belajar.


4 orang pemain Sibu terpilih mewakili Sarawak ke MSSM di Penang nanti. 3 daripadanya adalah pemain dari sekolah saya, Pressly Palong, Petrus Manjan dan Marvine Rayong. Seorang lagi adalah Muhamad Hamizan dari SIbu Jaya. Tahniah untuk mereka. Saya pun tumpang gembira. Kita jumpa kat Penang nanti yer!

Dalam pada itu, sempat juga berjumpa dengan bekas anak murid yang kini melanjutkan pelajaran di MRSM Mukah, Nicholas Sandar dan Franke Jabang. Franke Jabang nih memang saya baik sejak dari dia di Tingkatan 1 hinggalah ke Tingkatan 3 di sekolah saya. Kemudian dapat keputusan baik dalam PMR, maka berpindah ke MRSM Mukah.
 
 
Nicholas Sandar nih plak, saya sempat berbaik untuk lebih kurang 2 bulan saja. Masa dia di Tingkatan 1. Masa tu baik, sebab dia sangat peramah, budak pandai dan suka ikut saya melatih budak olahraga time tu. Maklumlah, budak Tingkatan 1. Tiba-tiba dalam bulan Mac, dapat tawaran ke MRSM Mukah. Maka pergi lah dia..

Yang bagusnya mereka nih sebab masih ingat lagi mereka dengan cikgu mereka nih. Siap ada ucapan Hari Guru.. Hu3..

Habis di Padang MRSM Mukah, bawak pemain bermain air di tepian pantai tapak Pesta Kaul. Sempat jugak try permainan tradisional masyarakat Melanau, yang dikenali sebagai 'Tibou'. Sori.. Cikgu dia pun tumpang excited! Sebelum nih jeling dari jauh je.. ;)



Akhir sekali balik ke hotel. Bersiap untuk keluar makan malam. Jamuan meraikan kemenangan sket untuk pasukan Sibu.

Sekian laporan saya di Hari Guru 2014...

p/s: Kulit dah 'tanned' habis, Hidung dah mula berair, Tekak rasa macam ada beruang tengah garu dan suhu badan rasa macam dah mula nak meningkat.. Sampai ja Sibu, terus demam! Bestnya sambutan Hari Guru ku ini.. ;)
 
 

Catat Ulasan

2 Ulasan