About Me

Bola Mana Lebih Susah Nak Dipukul: Sofbol atau Besbol?

Di Malaysia, tahap kesedaran terhadap sukan sofbol dan besbol masih sangat kurang. Apatah lagi bagi sukan sofbol. Bila sebut saja sofbol, (hampir) semua orang akan tanya; oh.. yang macam besbol tuh ke?. rounders?..

Yang saya nak kongsikan adalah tentang video yang mengkaji sains dalam sukan sofbol, iaitu bola mana yang lebih susah untuk dipukul; sofbol atau besbol? 

Pitcher sofbol Olimpik USA Jennie Finch yang cantik jelita

Untuk pitching bola sofbol, pihak FSN dalam video ini telah menggunakan khidmat pitcher US yang terkenal, Jennie Finch yang cantik jelita. Pemain Olimpik nih bukan saja hebat di padang, namun yang lebih mengkagumkan orang ramai mengenai beliau adalah disebabkan aura beliau dalam menarik minat lebih ramai peminat-peminat dan pemain sofbol yang ayu-ayu dan comel-comel, tetapi tangkas bermain sofbol di padang!

Pilih siap-siap jawapan anda sebelum anda tengok video kat bawah nih yer..  Confirm terkejut..


Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. jarak tak sama...pastu boloa sofbol lebih besar dari besbol..dlam dia kayu bulat..bola besbol tak pernah bukak tengok isi dalam..
    bola sofbol bole main..razor,bawah ke atas..so timing kena tepat..balltick pun tak dak..

    sayangnya..hok puan je main..set laki takmain sofbol..tapi cara pitching dia tarik tangan belakang..team perak je pernah buat..pastu takjupo lagi team mana buat gitu..set pun sukma pun tak tarik belakang..kalu nak kira...laju buat camtu coz putaran hayunan tangan lebih banyak..bola makin laju...itu coach masing2 punya tektikal....kalau aya..memang ajar tarik belakang dan lompat depan baru drag kaki

    BalasPadam
  2. kalu saya pun, saya ajar tarik belakang.. tapi skrg mcm dah ramai yg tarik tepi mcm yg pitcher Jepun buat.. mungkin sbb dia rasa boleh kontrol bola lebih bagus kot..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu ajar lompat depan satu kaki juga ko? ada istilah dia..cg lupa...Ganu ajar gitu set 18

      Padam