About Me

Biasiswa Axiata - Kolej Yayasan Saad Untuk Calon UPSR 2014

Program Pembangunan Kepimpinan Kebangsaan Sekolah Menengah adalah terbuka kepada semua pelajar tingkatan 1 yang mendapat keputusan UPSR yang cemerlang dan pencapaian luar biasa dalam aktiviti kokurikulum. Program ini ditawarkan bersama sukatan kurikulum tambahan di Kolej Yayasan Saad, Melaka (KYS). Program adalah merangkumi pendedahan kepada bengkel, projek komuniti, pembelajaran online, refleksi kendiri, kejurulatihan dan pementoran.

Biasiswa Axiata - Kolej Yayasan Saad Untuk Calon UPSR 2014



Kolej Yayasan Saad (KYS)
Sekolah swasta yang ditubuhkan pada tahun 1995, dan menghasilkan sekian ramai pelajar cemerlang straight-A bagi peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) saban tahun. 

KYS juga menganjurkan proses pemilihan tahunan dengan pelbagai ujian dan peperiksaan, seperti temuduga, ujian IQ, ujian personaliti, pembentangan dan pelbagai lagi bagi memastikan pemilihan yang betul-betul eksklusif dengan pemilihan pelajar terbaik seluruh Malaysia.

Biasiswa Axiata - Kolej Yayasan Saad


Biasiswa Axiata - Kolej Yayasan Saad ini akan meliputi 5 tahun pembelajaran pelajar tersebut di peringkat sekolah menengah. Namun tertakluk kepada terma dan syarat bagi Axiata Foundation bagi pelajar Kolej Yayasan Saad. 

Biasiswa ini juga meliputi semua yuran tuisyen, buku teks, baju uniform dan latop. Selain itu, Axiata Foundation juga akan menanggung kos penuh bagi inisiatif Ax-Factor.


Kriteria Pemilihan
Permohonan bagi Program Kebangsaan Sekolah Menengah ini perlu dihantar secara online sebelum tarikh tutup. Permohonan dibuka bermula 18 Ogos sehingga 7 September 2014.

Berikut adalah syarat yang ditetapkan:
1. Pemohon mestilah warga negara Malaysia atau Penduduk Tetap Malaysia
2. Pemohon memperolehi minimum 5A (Bahasa Melayu, English, Matematik dan Sains) dalam peperiksaan Percubaan UPSR
3. Pemohon secara berterusan merupakan antara 10 pelajar terbaik dalam Darjah 4, 5 dan 6 semasa di sekolah rendah
4. Pemohon mestilah menunjukkan penglibatan yang aktif dalam sukan, kelab dan persatuan, dan seni persembahan.
5. Pemohon mestilah fasih menggunakan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris, serta penguasaan terhadap bahasa lain adalah sangat digalakkan.
6. Keutamaan akan diberikan kepada pemohon yang berasal dari keluarga dari luar bandar, dengan pendapatan yang rendah.



Untuk maklumat lanjut, sila rujuk iklan National Secondary School Leadership Development Programme



Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. as salam. sye suka sangat baca blog en.. .. sye nk tnye bleh ke kalau sye mse percubaan upsr /upsr sebenar 2012 dahulu mendapat 2 a 3 b ... agak2 mereka terima ke saye msuk?? jika sye mendapat 10 a pada thun ini .. adakah mereka ajan menerima saya??tq mohon respons cepat..

    BalasPadam
  2. as salam. sye suka sangat baca blog en.. .. sye nk tnye bleh ke kalau sye mse percubaan upsr /upsr sebenar 2012 dahulu mendapat 2 a 3 b ... agak2 mereka terima ke saye msuk?? jika sye mendapat 10 a pada thun ini .. adakah mereka ajan menerima saya??tq mohon respons cepat..

    BalasPadam
  3. salam..mane nk dpt borang tuk kemasukkan 2017 ye?

    BalasPadam
  4. search AXIATA National Secondary School Programme

    BalasPadam
  5. Axiata boleh appeal tak?

    BalasPadam