About Me

Menganalisa Komposisi Air

Air ialah sebatian yang terdiri daripada oksigen dan hidrogen. Bagi setiap 1 molekul air, ada 2 atom hidrogen yang telah bergabung dengan 1 atom oksigen. Komposisi air atau kandungan air ini boleh diuraikan semula kepada bahan asas nya melalui proses elektrolisis. Elektrolisis adalah proses menguraikan elektrolit (dalam kes ini adalah air) kepada komponen asalnya, iaitu oksigen dan hidrogen.


Komposisi 1 molekul air yang terbentuk daripada gabungan 1 atom oksigen dan 2 atom hidrogen.


elektrolisis air

Elektrolisis adalah proses menguraikan elektrolit (dalam kes ini adalah air) kepada komponen asalnya, iaitu oksigen dan hidrogen.




Catat Ulasan

12 Ulasan

  1. Balasan
    1. oooooooooooooooooooooooooooooo.........................................

      Padam
  2. Cikgu, ada eksperimen elektrolisis yg blh dikongsi?
    Tq...

    BalasPadam
  3. hye ape khbar cikgu ....

    BalasPadam
  4. anak asri yea yea anak asri ... negeri sembilan port dickson lukut springhill

    BalasPadam
  5. Cikgu....bole x buat uraian sket ttg terapi ion elektrik yg mnggunakan teknik rendaman kaki dalam air bwrgaram. Mereka letakkan air dalam besen. Kemudian beberapa sudu garam bukit (NaCl). Sepaham saya, garam berfungsi untuk menarik bende kotor dan racun(dalam kes rendaman kaki ni-toksik).

    Saya baru buat di uptown danau kita semalam. 10min pertama lepas current di on kan, xde perubahan pada air. Tp lepas 10min, tumit kaki saya gatal2 dan seminit 2 lepas tu, keluaracam2 kaler (mendakan). Ade putih, ada hijau, ada hitam jugak. Kata owner tu, saya lmbat sebab baru nak bukak saluran kuar toksik tu, tapi lepas da bukak...smooth je kuar toksik. Air besen jadi keruh.

    Kalo ikut analisis owner terapi tu, katenye hitam tu bnyk toksik di hati. Sy mmg ade jumpe dr homopati sblum ni yg mngatakan sy mmg bnyk toksik (chmeicals sebab fast food intake/ air mineral dlm kete, etc

    Nak tanye, mungkin x twrapi tu menipu atau x? Sbb tiap org yg buat terapi tu...x same result nye...ada jugak yg cepat nmpak result..ade jugak yg lmbat nmpak result.

    Ape pendapat cikgu?

    BalasPadam
  6. Banyak yg kondem terapi tu sebab kate ditipu bulat2 dek org nk buat duit..tp kalo di pokir dr teori elektrolisis..saya rase x salah plak sbb badan kiya sndiri ade C H O N S P, juga logam2 berat atau other elements bila kita makan merapu/ hidu udara x bersih +++, bole x komen, sbb kalo ikut testimonial saya, 1st day pas saye buat terapi ni..mmg badan jadi segar n xde ngantuk da

    BalasPadam
  7. tk-phm-terangkn-smula-please?

    BalasPadam