About Me

Iklan Kementerian Pendidikan Singapura Wajib Tonton

Antara salah satu negara yang sangat menekankan mengenai pendidikan negaranya adalah negara Singapura. Konsep yang diketengahkan dalam pemilihan guru dan juga kualiti sistem pendidikan negara jiran tersebut haruslah dijadikan contoh dan panduan dalam melahirkan lebih ramai modal insan yang berkualiti di negara kita.

 Menariknya, MOE Singapore juga menggunakan iklan filem pendek yang memang menyentuh hati bagi menarik minat bakal guru. Penuh dengan mesej dan nilai yang berguna untuk kita sama-sama hayati!



Ini kata-kata yang saya petik daripada laman web Kementerian Pendidikan Singapura ke arah melahirkan guru yang lebih berketrampilan dan juga berusaha tinggi dalam mencapai tujuan yang sama:

" In the Education Service, our teachers make far more than just money. Every day, they make children excited with the wonders of science and the majesty of mathematics. They make students appreciate the beauty of the arts and the humanities. Every day, they make our schools the place where students can discover their talents, and aspire to greater heights.

Our teachers make students believe in themselves and press on in the face of adversity so that they will know how limitless their potential is. And as teachers see their students mature into unique, talented individuals, they make sure that the future generation learns all that they can today, so that they may become all that they can be tomorrow.

Our teachers make a difference. What do you make?

Begin your journey as a teacher and be part of a career like no other!"


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Thank you ( mr bean version )

    BalasPadam
  2. Saya pening dalam memilih untuk sambung belajar sama ada diploma ataupun form 6. Mohon penjelasan cikgu

    BalasPadam