About Me

Nikmat Bergelar Guru di Bumi Kenyalang.

Saya nak tutup journey saya ke #Sarawak kali nih dengan kisah kasih sayang yang indah, dan nikmat bergelar guru dengan rakan dan anak murid di Bumi Kenyalang.
Untuk majlis di UNIMAS, saya tumpang rumah Cg Radzif. Memang situ lah 'hotel' saya setiap kali ke Kuching. Malah siap pakej ambik, pinjam kereta dan hantar ke airport. TQSM pok! Kek lapis tak order lagik oii…

Nikmat Bergelar Guru di Bumi Kenyalang.








Sebab tahu nak ke Mukah, anak murid kesayangan, Ohkie Belun, terus tunggu di Airport Sibu. Sanggup dia redah hujan dari Bandar Sibu, 40 minit naik motosikal malam-malam, seorang diri. Jumpa, kami berpelukan. 5 tahun tak pernah jumpa. Hampir nk jatuh air mata jantan nih.. Hu3
Sebab masa bergerak yang lewat dan terhad, maka abam tak maklum sangat dengan guru sekolah lama, SMK Luar Bandar No.1 Sibu, walaupun rindu sebenarnya nak jumpa mereka jugak. Hanya mampu singgah dan bergambar depan Gate sekolah malam tu. InshaAllah ada rezeki nanti, pasti ke sini lagi!
Perjalanan melalui pekan² kecil dan rumah panjang sepanjang Sibu - Mukah tu cukup mengimbau kenangan manis 8 tahun kat Sarawak dulu. Kenangan penuh perasaan, kiri dan kanan.
Esoknya, Cg Bie Comey dan suami dan Cg David Sobin datang ke Mukah. Tahu berapa jam mereka drive nak datang jumpa saya? Hampir 3 jam dengan 2 anak kecil, lalu jalan Pan Borneo yang tahap bergegar habis segala. Lepas jumpa, terus diorang balik malam tu jugak sebab esoknya ada sekolah ganti. Tq Cik Biey!
Dan juga PKHEM sekolah saya dulu, Cg Hasan Samu dan isteri, Cg Maria Arip yang kami anggap macam orang tua kami kat sini, pun sanggup datang dari Sibu. Drive Slow2 sebab kesihatan. Pun lalu jalan yang sama, siap sambut besday beliau kat tepi Pantai Pesta Kaul.
Malam pulak, Cg Tai Szu Ching dan suami, Kevin Phoa datang jumpa kat Hotel bersama anak-anak mereka. Dapat dabai dan tebaloi, makanan tradisi masyarakat #Melanau.
Huwaaaaaaaaaaaaa... 😭😭😭
Setiap minggu saya akan berjumpa dan dapat rakan kenalan baru. Tapi masakan sama jasa dan kenangan dengan mereka-mereka yang pernah bersusah payah dengan saya suatu ketika dahulu.
Buat semua teman di #Sarawak dulu, thank you so much!! Saya bertuah dapat mengenali anda.. 😭😭 @ Smk Luar Bandar Sibu






Catat Ulasan

0 Ulasan