About Me

Perkongsian PAK21 di MRSM Kubang Pasu

Sesi persekolahan 2018 yang bakal menjelang beberapa hari lagi dah diserikan dengan jemputan perkongsian Pembelajaran Abad ke-21. Kali ini jemputan datangnya dari MRSM Kubang Pasu, sebuah sekolah tersohor yang berada dalam daerah saya.


Apatah lagi jemputan ini yang sudah bertangguh hampir setahun, akhirnya berjaya juga ditunaikan sebab saya dah malu dengan tuan pengetuanya, Encik Mohd Yusof yang sentiasa bertanyakan bila saya nak datang. Rasa lega sebab berjaya juga saya datang buat perkongsian dengan cikgu-cikgu di sini.

Seramai lebih 60 orang guru menerima perkongsian pada hari ini. Sesi pertama adalah berkitarkan kepada perkongsian pengalaman dan amalan bagaimana saya jalankan PAK21 dalam bilik darjah.


Yang kedua pula adalah sesi bengkel hands on oleh para guru, yang merancang secara kasar idea untuk menjadikan pembelajaran mereka sesuai dengan pendekatan Pembelajaran Abad ke-21, mengikut subjek masing-masing.

Alhamdulillah, penerimaan para guru MRSM Kubang Pasu sangat baik. Walaupun pada mulanya mereka sedikit diam, (atau mungkin terlalu fokus) tetapi semasa sesi bengkel berlangsung, memang cukup meriah dan aktif.


Semoga segala perkongsian dengan guru-guru di sini memberi ruang kepada mereka untuk kreatif dan terbuka dengan idea baharu. Yang penting pesan saya, apa lah ilmu jika tidak dimanfaatkan. Selamat maju jaya!



Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Thanks for sharing this great and useful information in your blog i 95 motorcycle accident. Alhamdulillah, penerimaan para guru MRSM Kubang Pasu sangat baik. Walaupun pada mulanya mereka sedikit diam, (atau mungkin terlalu fokus) tetapi semasa sesi bengkel berlangsung, memang cukup meriah dan aktif. It is really good and interesting. Keep sharing more useful blogs.

    BalasPadam