About Me

Iklan Guru Cemerlang Tahun 2017

Iklan Guru Cemerlang bagi tahun 2017 sudah mula berada di laman web KPM pada awal April yang lalu. Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM) akan melaksanakan urusan pemangkuan Guru Cemerlang dan Pensyarah Cemerlang Secara KUP bermula daripada 6 April sehingga lah 5 Mei 2017. Iklan


Iklan Guru Cemerlang Tahun 2017
Iklan Permohonan Guru Cemerlang Tahun 2017

Selain untuk guru, pemangkuan laluan Kecemerlangan ini turut dibuka kepada Guru di sekolah, Kolej Vokasional, dan Pensyarah di IPG, IAB, Kolej Matrikulasi dan ELTC di seluruh negara.

Calon yang memohon diingatkan supaya mengisi Borang Permohonan dengan lengkap dan betul, disertakan dengan dokumen sokongan. Hanya permohonan yang layak (memenuhi syarat dan disenarai pendek) sahaja yang akan dinilai. Calon yang tidak menerima sebarang keputusan / pemakluman selepas tempoh 12 bulan daripada tarikh tutup permohonan, dianggap tidak berjaya.


Untuk Tips atau Panduan Memohon Guru Cemerlang, boleh lah rujuk artikel di bawah:


Tips 1 : Isi Borang
Tips 2 : Filing dan Dokumentasi
Tips 3 : Sesi Pdp yang Berjaya
Tips 4 : Menghadapi Nazir


Oleh kerana keputusan bagi calon yang telah mengisi urusan pemangkuan Guru Cemerlang pada tahun 2016, masih belum diketahui, maka calon-calon yang telah memohon pada tahun 2016, boleh juga memohon semula bagi urusan tahun 2017, sekiranya masih berminat.



Catat Ulasan

22 Ulasan

  1. masalahnya bila pentadbir bersikap tidak professional dgn bersifat emosional dan tidak rasional apabila memberi markah prestasi guru walhal prestasi murid dan band sekolah meningkat. susah lah pentadbir yang merugikan anak bangsa sendiri akibat perangai phd.

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah tahun lepas dapat surat dg44. yg mengecewakan,apabila tgk ada surat memangku GC2017 dan check dgn ppd markah pbppp tahun 2016 merudum 89.9% sahaja, sedangkan sepanjang 7 tahun jadi guru markah xjatuh dr 90%. malu pula bila nak submit borang pd GB ni

    BalasPadam
  3. Bibit Pejuang PJ dpg gc ke?

    BalasPadam
  4. Selalunya iklan GC 2 kali setahun kan?
    Iklan yang ke dua utk tahun 2017 ni bila,ya?
    Ke tak de lagi?
    Hehehehe....

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah, sy baharu shj dipantau oleh JNJK pada 25.07.2017 tempoh hari. Kena khatam DSKP subjek yg cikgu ajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa tajuk yang cikgu bentang ya? ke mmg dah ditetapkan dalam borang

      Padam
    2. Saya juga dipantau dlm bln tersebut. Robot RPH yg digunapakai kurang sesuai sekiranya memohon GC. Byk yg perlu di baiki utk Guru Pemulihan Khas spt saya.

      Padam
  7. ikut panduan dalam borangtu. ckgu mohonke

    BalasPadam
  8. selalunya antara bulan 3 dan bulan 5.

    BalasPadam
  9. saya guru cemerlang dg34... tetapi apabila saya naik gred dg42, GC sy akan terbatal secara automatik...
    soalan:
    1. adakah saya layak utk memohon semula GC?
    2. berapa lama tempoh untuk membolehkan saya mohon semula?

    BalasPadam
  10. Brdasrkn pngalaman sy, guru ex-ppld mesti berada dlm gred skrg (dg42) selama 3 th, barulah boleh mohon, agar cepat sampai ke dg44

    BalasPadam
  11. Cikgu ada call bpsm ker? Mana tau keputisan guru cemerlang sdh keluar..hehe

    BalasPadam
  12. Salam cikgu. .Saya oh on GC utk 2018..sampai 1 mac 2019saya tak tahu result LG.. Mmg tak dapat ke

    BalasPadam
  13. Saya juga mohon GC pada tahun 2018... iklan Permohonan GC 2019 dah keluar pada 25 Februari, jika tidak dapat berita atau surat sehingga sekarang bermaksud tidak berjaya ke?

    BalasPadam
  14. salam, ada yang dah dapat ker keputusan guru cemerlang untuk permohonan 2018? Mohon respond bg sesiapa yang dah dapat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum. Masih menanti dan bingung kerana tidak tahu bila dan bagaimana keputusan akan diketahui.adakah melalui email,surat atau panggilan telefon?

      Padam
  15. Gd evening, saya baru terima surat penempatan pemangkuan GC44 hari ini daripada unit naik pangkat, Jabatan. Surat dari Kementerian ini bertarikh 2 April 2019. (Saya dari selangor)
    Negeri lain saya tak pasti...

    BalasPadam
  16. Tahniah cikgu!

    BalasPadam