About Me

Tutorial Untuk Mulakan Kursus Online EPSA

EPSA adalah merupakan akronim kepada E-Pembelajaran Sektor Awam. Ini merupakan langkah meningkatkan profesionalisme pekerja sektor awam, secara pembelajaran atas talian. Saya kongsikan sket tutorial untuk mula mendaftar dan mengikuti kursus secara online dengan EPSA. 


Langkah 1
Mula-mula sekali bukak laman web EPSA E- Pembelajaran Sektor Awam di https://www.epsa.gov.my 
 


Tutorial Untuk Mulakan Kursus Online EPSA


Langkah 2
Log Masuk  dengan menggunakan kad pengenalan anda masing-masing. Passwordnya boleh rujuk dengan SU LADAP di jabatan masing-masing.

Langkah 3
Tukar password mengikut kesukaan anda. Password baharu anda mesti lah mengandungi kombinasi huruf, simbol dan nombor untuk password yang lebih kuat. Jangan lupa juga catatkan di mana-mana, bagi yang mengalami masalah nak ingat password.


Langkah 4
Klik DASHBOARD untuk melihat profil anda. Banyak maklumat yang berkaitan dengan peribadi dan perkembangan terkini kursus online yang anda sedang dan telah ikuti.


Tutorial Untuk Mulakan Kursus Online EPSA


Langkah 5
Klik KATALOG KURSUS untuk memilih senarai kursus online yang anda berminat untuk ikuti. Sehingga pada tarikh 10 Februari 2018, sebanyak 258 kursus online telah ditawarkan dengan pelbagai pilihan kategori.


Tutorial Untuk Mulakan Kursus Online EPSA


Untuk kes saya, saya pilih kursus PERKHIDMATAN PELANGGAN YANG BERBUDI BAHASA. 


Tutorial Untuk Mulakan Kursus Online EPSA


Untuk menyiapkan kursus ini, saya perlukan lebih kurang masa 2.5 jam, dengan masa pembelajaran yang diberi selepas berkursus adalah 44 jam.


Langkah 6
Ikuti kursus online dengan gembiranya!


Tutorial Untuk Mulakan Kursus Online EPSA


Setelah anda selesai mengikuti kursus online ini dengan jayanya, anda akan diberikan sijil online yang boleh dimuat turun dan dicetak bagi kegunaan peribadi. 

Untuk memastikan kursus online ini turut didaftarkan dalam SPLG anda, kursus 7 hari setahun tersebut, maka jangan lupa register sendiri ke eSPLG. Kemudian maklumkan kepada SU LADAP, untuk pengesahan kursus tersebut. Fotostat juga satu salinan untuk diberikan kepada SU LADAP sebagai bukti dan rekod disimpan pihak sekolah.


Selamat berkursus!




Catat Ulasan

0 Ulasan