.

.

KARTiKEL

Isnin, 26 Januari 2015

Kenangan Akhir di Bumi Sibu Sarawak Dengan Rakan Guru

Tak lengkap rasanya jika saya catatkan perjalanan kisah hidup saya di bumi Sarawak, tanpa menyertakan kehadiran insan-insan di sekeliling yang sentiasa memberi sokongan kepada saya setiap masa. Sejujurnya, mereka ini lah juga antara orang yang tak pernah bosan menjadi tukang kritik, pemotivasi, dan pendengar kisah saya yang setia. 

Sebilangan mereka punya kehebatan yang tersendiri, yang saya sendiri pun cukup kagum! Malah ada yang saya setkan sebagai mentor, dan sebagai "keluarga angkat" saya sepanjang berada di bumi Sibu, Sarawak. Jom teruskan melihat gambar akhir kenangan saya bersama mereka, beserta sedikit coretan kenang-kenangan antara saya dan guru-guru hebat ini.



Adeline Annet dan Wilma Ngian

Kedua-dua kawan baik nih memang antara yang kamceng ngan saya
Banyak projek saya diorang support
Semoga terus berjaya dengan pasukan kebudayaan mereka
Geng wanita kental nih!

Geng Pembantu Makmal

Mereka-mereka ini lah yang banyak menolong saya semasa di makmal
TQ banyak atas segala pertolongan selama ini

Madam Pamela Senek dan Siew Haw Siong

Siew Cikgu Koperasi dan seorang pencinta Apple.
Cool jer orangnya, dari dulu sampai sekarang

Madam Pamela, guru senior yang paling saya respek
Sifat keibuan dia sentiasa mengingatkan saya kepada mak saya
Tapi paling ingat, tentulah tong gas sakti
Yang dah ditempah oleh Madam Pamela sejak zaman-berzaman!

Cikgu Mackie Juing

Ketua Panitia yang merangkap mentor saya
Juga merangkap 'abang angkat' saya
Serius saya banyak belajar daripada GC Kimia nih
InshaAllah, jasa baik dia akan saya sentiasa ingat

Cikgu Stephen Wong dan Cikgu Hakim

Cikgu Stephen cikgu ragbi
Tengok badan dah rasa gerun, tapi orang nya baik je
Tak pernah pun hayun tangan kat budak, walaupun gagah perkasa camtu

Cikgu Hakim nih housemate saya semasa saya mula-mula sampai ke Sarawak
Lepas dah kawin, maka tinggallah saya sorang-sorang kat kuarters..
Kesian kan?.. ;)

Cikgu Mackie Juing, Cikgu Jit Kayan, Cikgu Judo Usop, Cikgu Minggu Alun

Geng-geng guru senior yang ada kelebihan masing-masing.

Cikgu Peter Limbau

Cikgu Peter nih baru je berpindah ke SMKLBS
Tapi dah rasa macam dah lama lak kenal dia kat sini
Hebat orangnya..
Baru dilantik jadi PK1
Akademik bagus, Ko-kurikulum pun dia bagus

Saya doakan Cikgu Peter Limbau nih bakal jadi Pengetua di Sibu suatu hari nanti!

Cikgu Tuan Asmadi, Cikgu Thomas Majing, Cikgu Jason Menga

Cikgu Sity Salang

Ini sorang lagi mentor saya di sini
Guru Cemerlang Sains
Walaupun Cikgu Sity dah berpindah sekolah, tapi masih lagi berhubungan dengan beliau
Baik orangnya..

TQ jugak untuk hadiah Pua Kumbu hand-made kenang-kenangan!

Cikgu Andy Janang

Member se-cube, geng emcee dan pa sistem sekolah
termasuk teman bergurau senda yang tahap melampau
Seronok kerja ngan Cikgu Andy nih, sebab dah sama-sama faham tugas masing-masing
Rindu nak bergandingan untuk majlis-majlis di sekolah

Bakal jadi jutawan nih.. ;)

Cikgu Mackie Juing dan isteri, Cikgu Dina Uyo

Sekali lagi bergambar bersama mentor dan isteri
Terima kasih untuk hadiah best daripada diorang
Topi Kayan daripada manik yang sangat cantik!

Cikgu Beatrice Bangkang

Ini memang geng keras, nak bergurau-gurau
Sangat memahami dan antara gengforeva yang terakhir masih ada kat sini
Suaminya, Cikgu David pun dah dapat berpindah ke Sibu.
Tahniah..

Target saya, suatu hari nanti, mesti dia boleh jadi PK Ko-K!

Cikgu Joshua, Cikgu Jerry Morris Unong, Cikgu Peter Coelho

Team Sofbol Sibu yang the best!
Best sungguh ler 8 tahun nih membangunkan sofbol di Sibu bersama-sama mereka
Kuat team tok!

Cikgu Mujib, Cikgu Ibrahim, Cikgu Busang, Cikgu Hakim, Cikgu Janting, Cikgu Peter Limbau

Geng-geng guru barisan pertama yang berkerja keras sama-sama membangunkan sekolah

Cikgu Chai Ming Yong, Cikgu Lim Kuo Hung, Cikgu Siew Haw Siong

Cikgu Chai nih saya panggil dia 'ce ce' (kakak)
Dia kan panggil saya 'di di' (adik)

Memang suami isteri nih ler yang banyak bantu saya semasa saya memohon GC dulu
Kedua-dua pun juga adalah GC
Sangat membantu dari semua segi.
Semoga mereka terus berjaya!

Geng Pejabat dan Barisan Pentadbir

Alhamdulillah
Berpeluang untuk bergambar kenangan dengan semua staf pejabat
Dan juga barisan pentadbir
Dari Pengetua, Mr Wong Teck Ling
PK1, Cikgu Peter Limbau
PK HEM, Cikgu Hassan Samu
PK KOKO, Cikgu Ibrahim Jahar
dan
Mantan Pengetua, Mr Tan Hock Sang

Cikgu Jennie Dato

Ini pun antara my bestfriend kat sini
Sama posting
Banyak membantu, terutamanya bila bab nak translate mentranslate

TQ Jennie, sebab selalu menyokong segala usaha aku! ;)

Cikgu Ling Eung Fu

Cikgu BM nih memang baik
Sangat baik
Muka selalu serius, tapi bila bab bergurau, memang ble pecah perut ketawa

Orang dia hebat! GC BM!
So saya jangkakan dia pun akan jadi Pengetua suatu hari nanti!

Cikgu Thomas Majing

Ini memang kawan baik nih..
Paling best kalau bergabung pasal drama ke,
buat video ke, buat persembahan ke
Idea cikgu Thomas nih memang superb
Semoga terus berjaya!

Cikgu Belle Mahonie

Ahmoi cantik nih geng sePanitia dalam Kimia
Rajin orangnya, baik je

Cikgu Minggu Alun, Cikgu Jackswell, Cikgu Jason Menga

Ini ler geng lepak kat cube kitorang
Para 'penjenayah' yang suka buat havoc.. ;)

Cikgu-Cikgu SK Pelugau

Ini kenangan masa saya melawat diorang wat kali terakhir sebelum balik
Sedap sungguh Nasi Kerabu!

Cikgu Achmed Ckhalifh

Ini membe baik giler untuk geng sofbol Sibu
Sama-sama bersusah payah mulakan sofbol di Sibu
Sama-sama berkerja keras menaikkan sofbol Sibu
Bab bergurau takyah cakap ler
Memang best betoi!

Ini pun saya target akan jadi orang besar dunia pendidikan di Sarawak, suatu hari nanti.. 

Dan tak lupa juga kepada rakan-rakan guru Semenanjung yang bersama-sama untuk majlis makan malam perpisahan kat port baru. Terima kasih atas sokongan, dorongan dan bantuan anda semua selama ini. Saya sangat2 menghargainya.. TQ juga untuk hiasan dinding yang sangat handsome! Memang wajib gantung tu di rumah ku nanti.








Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat mula-mula menabur bakti. Bersama-sama mereka yang hebat nih, menjadikan diri saya sentiasa ada motivasi nak bekerja. Jasa baik mereka semua dalam ingatan saya. Semoga mereka juga suatu hari nanti berjaya dalam apa yang mereka hajatkan!



p/s: Ada lagi sebilangan mereka-mereka yang hebat, tapi tak berkesempatan untuk bertemu. InshaAllah ada peluang, saya ceritakan pula pasal mereka.




0 Kata-kata Bijak Pandai:

Catat Ulasan