.

.

KARTiKEL

Isnin, 24 Mac 2014

Permohonan Kemasukan ke Politeknik Sesi Jun 2014 Bagi Calon Lepasan SPM

Permohonan Kemasukan ke Politeknik Premier/Konvensional/METrO Sesi Jun 2014 Bagi Calon Lepasan SPM dan SKM

Calon lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) dipelawa untuk memohon ke Program Diploma Politeknik KPM Sesi Jun 2014

Permohonan boleh dibuat dengan membeli Nombor Unik ID Kategori A berharga RM 10.60 di semua cawangan Bank Simpanan Nasional di seluruh negara.


Permohonan dibuka mulai 20 Januari 2014 sehingga 7 April 2014. Cepat isi yer!

Permohonan Kemasukan ke Politeknik Sesi Jun 2014 Bagi Calon Lepasan SPM
Untuk iklan, boleh tengok kat SINI

Klik pautan berikut untuk melihat syarat kemasukan : Politeknik Premier

Klik pautan berikut untuk melihat syarat kemasukan : Politeknik Konvensional/METrO


Jika sudah menetapkan hati untuk sambung belajar di Politeknik, anda bolehlah teruskan mengisi Borang Permohonan Politeknik kat SINI

Kalau nak maklumat lebih jelas mengenai Politeknik, anda boleh rujuk SINI 

138 ulasan:

  1. x blh pon nk mohon

    BalasPadam
  2. boleh cuba sekali lagi..
    cikgu dah bantu pelajar cikgu isi minggu lepas..
    ok, tak ada masalah
    semoga berjaya yer.. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. cikgu... please cikgu.. boleh mohon lagi tak??

      Padam
  3. macam mana nak tengok tarikh permohonan utk fasa 2 ?? ..yang fasa 2 punya saya sudah terlepas ..

    BalasPadam
  4. cikgu boleh mohon lagi tak?? saya memang nk sangat masuk politeknik.. cikgu boleh tolong saya cikgu??

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasanya dah tutup la ikhwan... mungkin boleh tunggu yang ambilan kedua nanti .. mungkin pada hujung tahun..

      Padam
    2. Cikgu boleh ke yang dah ambil spmu daftar politeknik Metro? sebab rasanya politeknik premier tak dapat.

      Padam
  5. Cikgu,bila tarikh kemasukan politeknik yg strtsnya?

    BalasPadam
  6. salam cikgu..
    sy klik link tu x boleh pun..
    yg ade cuma erroe message je

    BalasPadam
  7. Salam boleh saya tau klau tak isi hari tu, bile pulak boleh isi ye?

    BalasPadam
  8. boleh saya tanya bila ambilan kedua tahun ini bagi politeknik..?

    BalasPadam
  9. Untuk politeknik nanti hujung tahun (November/Disember) ada sekali lagi ambilan.. Selalu2 lah rujuk iklan dari politeknik yer.. semoga berjaya!

    BalasPadam
  10. Cikgu....maaf tanya....anak saya telah diluluskan kemasukan ke politeknik bagi ambilan Jun 2014 tapi lewat mengetahui tarikh lapor diri kemasukan ini disebabkan surat kelulusan permohonan dirahsiakan oleh ahli keluarga (nenek) yang menjaga anak saya tambahan pula anak saya telah kembali tinggal bersama saya sekarang....boleh tak kalau buat rayuan atau buat permohonan semula....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau dah tak dibenarkan untuk sesi ambilan pada jun julai ini, maka boleh cuba mohon sekali lagi pada bulan september untuk ambilan disember.. semoga berjaya yer!

      Padam
  11. Salam cikgu sy nk tumpang tnye sy ade 5credit tp math sy E la sy da mohon ke poli tpi xdpt ... cikgu xbleh tolong ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Zura.. zura boleh cuba mohon lagi untuk ambilan disember.. pastikan memilih kursus yang sesuai dengan keputusan.. semoga berjaya yer!

      Padam
  12. boleh ke ambik kos electrical engineering sdgkan math saya dapat D... boleh dibuat rayuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh buat rayuan. tapi mungkin tak melepasi syarat. syarat yang dikenakan ini bagi memastikan saudara memang betul2 mempunyai asas subjek yang kukuh sebelum dapat menguasai subjek yang ada dalam program. boleh cuba, tapi mungkin kecil peratus untuk berjaya di pilih. semoga berjaya!

      Padam
    2. Salam..ari tu sya ada memohon kemasukn ke politeknik sesi jun. Tp x dpat. Sya buat ryuan pun xdapat. Sya lepasn kolej komuniti. Npa xdapt ya.? Bole sya tau bila pin upu utk pngambilan sesi disember mula d jual?

      Padam
  13. rayuan bile bleh tgk cikgu??

    BalasPadam
  14. saya lulusan sijil politeknik, bolehkah saya nak amik program Diploma Integrai sepenuh masa?

    BalasPadam
  15. bole buat permohonan lagi k... tolong bagi link

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk ambilan jun nih dah tamat.. tapi boleh tunggu untuk ambilan Disember.. nantikan iklan nya..

      Padam
  16. cikgu sya tak sempat mohon ke politiknik,....bila lgi ada kemasukan dia tu..

    BalasPadam
  17. Salam.. maaf gnggu ckgu, sye dh cek upu e-rayuan yg dbuka tghari td.. dgn dukacitanya sye tak berjaya ke politeknik :( . So, bile boleh buat prmohonan lagi bagi tahun 2014 ni ?? :-( sedih sgt2. TQ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh mohon lagi pada september ini untuk ambilan Disember
      Semoga berjaya yer!

      Padam
    2. Ogeyh.. alhamdulillah.. thanks ckgu. ckgu bg tips utk b kli ni :).

      Padam
    3. Maaf typo.. hehe *bg tips utk bjaya kli ni :)

      Padam
    4. pilih kursus yang sesuai dengan kelayakan SPM anda.. inshaAllah boleh dapat. tengok kat mana subjek yang cemerlang.

      Padam
  18. assalamu'alaikum cikgu, maaf saya nk tnya. saya dh ditawarkan ke ADTEC melalui upu, oleh sbb itu saya xboleh kemukakan e-rayuan. tapi saya membuat keputusan utk menolak tawaran tersebut dan mahu ke politeknik. bolehkah saya membuat rayian bertulis utk ke politeknik cikgu ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. cikgu cadangkan mieza tunggu saja ambilan disember nanti..
      Semoga berjaya yer!

      Padam
  19. salam cikgu.. saya telah membuat e rayuan pada UPU.. Alhamdulillah saya berjaya dapat masuk politeknik.. tapi saya ada 1 soalan yang ingin dituju kan pada cikgu.. saya juga telah membuat permohonan rayuan kemasukan ke tingkatan 6.. jadi keputusan rayuan tingkatan 6 itu dijangka akan keluar 18 or 19 june.. jadi kalau saya tekan butang menerima tawaran di politeknik.. adakah rayuan tingkatan 6 saya terjejas dan terus dibatalkan ?? sekarang saya tidak lg menjawab sama ada terima atau menolak tawaran politeknik.. sbb saya bimbang rayuan tingkatan6 saya terjejas.. tolang bantu saya cikgu.. mohon pencerahan.. terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya rasa kedua-duanya tidak berkaitan..
      Boleh teruskan menerima atau menolak mana2 pilihan yang lebih baik
      Semoga berjaya yer Rayqal!

      Padam
  20. kemasukan bulan september hujung tahun ni ?
    kena beli nombor pin lain ke ?

    BalasPadam
  21. assalamualaikum..saya nak bertanya,, sya x beli pin masa intake pertama hari tu..
    untok intake 2.. boleh ke saya memohon dngn membeli pin yang baru??
    saya ingin minta penjelasan..

    BalasPadam
  22. Assalamualaikum...Boleh tak MOHON POLITEKNIK KONVENSIONAL PADA BULAN DISEMBER NI..kalau Result SPM saya ..P.SENI(A+), BM(C+), SainS(C+), A.ISLAM(C+), PERDAGANGAN(D), BI(D), MATH(E), SEJARAH(E)...mohon penjelasan dripada ckgu..saya berharap sgt dapat masuk politeknik konvensional ni...sekian terima kasih..

    BalasPadam
  23. Salam .. Sye nak masuk politeknik .. Tp sye gagal mase mhon , rayuan pn sye gagal .. Kalau na mhon mase bulan september,mohon pkai intrnet atau kene pergi dkt poli yg kite nak .. ??

    BalasPadam
  24. assalamualaikum..saya nak bertanya,, sya x beli pin masa intake pertama hari tu..
    untok intake 2.. boleh ke saya memohon dngn membeli pin yang baru??
    saya ingin minta penjelasan..

    BalasPadam
  25. Sy dpt 3A dlm spm .. Yg lain smue ok .. Cume BI sy je D
    . ade org cakap sye tak dpt politeknik sbb BI sy D
    .. kalau sy mhon lagi bulan 9 ni boleh dapat lg kea ??

    BalasPadam
  26. salam cikgu. sy ditawarkan ke politeknik dan sepatutnya daftar masuk pada 16/6 iaitu pada isnin baru ni. masalahnya disini adalah, sy baru tahu yg sy ditawarkan pd 12/6. adakah nama sy masih ada dalam sistem kemasukan pelajar politeknik atau sy perlu mohon kemasukan bg penggal seterusnya?

    BalasPadam
  27. cikqu sy dh apply utk poli hari tu xpi x dpt.dia balas permohonan sy xde dlm sistem...jd kalau sy nk msk intake strusnya mcm mne cikqu???
    dan kalau nak apply sem seterusnya bulan brpa dan kena bli pin baru kea???

    BalasPadam
  28. Salam boleh ke klau nk mohon lagi?

    BalasPadam
  29. Anda semua boleh mohon semula pada ambilan Disember nanti. iklan akan buka pada September atau Oktober. No pin kena beli baru kat BSN. pilih lah kursus yang sesuai dengan kelayakan anda dan subjek yang anda dapat keputusan cemerlang. Tanya pendapat guru dan kaunselor di sekolah. InshaAllah diorang akan bantu. Semoga berjaya yer! ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. laa , kne beli PIN baru keyy cikgu ? trkh tutp pembelian PIN bile tu cikgu ?

      Padam
    2. salam cikgu hailmi.. kalau sy buat permohonan utk bln disember nnti, memang akan dapat ke? sbb sy tak sambung mana2 ipta/ipts lg. rasa mcm lama tunggu & dduk kat rmh. kalau ade iklan tu nnti, cikgu update dkt blog cikgu boleh? terima kasih.

      Padam
  30. cikgu, jika saya telah menolak poli kemasukan jun ,boleh lagi tak saya apply balik intake disember tahun ini?

    BalasPadam
  31. Assalamualaikum .. Cikgu bila boleh beli no pin bsn yg baru

    BalasPadam
  32. bila boleh pin bsn baru ?

    BalasPadam
  33. bila boleh beli nombor pin yg baru ni ?

    BalasPadam
  34. cikgu..saya nak tanya..saya ingin melanjutkan pelajaran ke polotenik dalam kos perniagaan pada hujung tahun ini..jika saya meneruskan hasrat ini..apakah mata pelajaran yg akan dipelajari dan apakah peluang pekerjaan yg bakal diterima saya nanti..tq..assalammualaikum...

    BalasPadam
  35. Assalamualaikum.. cikgu saya nk tnye saya sudah sambng belajar kat tati tapi saya nak masuk politeknik mcm mane tu??

    BalasPadam
  36. Assalamualaikum.. cikgu boleh ke klau sye buat permohonan ke politeknik semasa sye belajar di tati.

    BalasPadam
  37. as'salam,sye lepasan sijil kolej
    komuniti,(teknologi maklumat)
    sye da mohon utk diploma (teknologi maklumat)
    ke poli,tp permohonan gagal?? sye da lihat syarat yg
    ditetapkn.. knp cikgu??

    BalasPadam
  38. assalamualaikum cikgu, saya dapat rayuan kedua iaitu intake sesi disember dalam bidang teknogi maklumat ( pengaturcaraan ) di polimas iaitu di jitra, ada tak cara saya nak tukar kampus ke politeknik tunku syed sirajuddin di perlis yg berdekatan? apakah caranya?

    BalasPadam
  39. assalamualaikum cikgu ,, su keliru sekarang ,, sewaktu saya mohon upu sesi jun hr tu ,, sy hye klik pada ipta/poli premier ,, dan stlh sy gagal ke poli ,, baru sy sedar , bhwe sy ingi ke poli konve , bukan poli premier , ertinya pmohonan sy tiada dlm sistem dan say gagal bg sesi jun ini ,, soalan saya .. Jika sy ingin memohon bg sesi disember kali ini , adakah no pin bg pmohonan sesi jun hrtu , msh sah dipakai walaupun mse itu sy hye mhon ke ipta/poli premier ..dan skrg sy ingin gunakannya untuk pmohonan ke poli konve ,,, adakah boleh? atau mesti beli no pin lain? MOHON PENJELASAN cikgu ,

    BalasPadam
    Balasan
    1. membeli number pin baru utk upu sesi disember iaitu intake kedua

      Padam
    2. upu tiada intake 2 ... dan politeknik.edu telah memaklumkan bahawa no pin bg sesi jun 2014 masih sah digunakan bg pmohonan sesi disember 2014

      Padam
  40. SAYA MOHON PENJELASAN DARI CIKGU

    BalasPadam
  41. salam , kemasukan ke poli untuk intake kedua bila ? dan bila saya dapat beli pin upu untuk intake baru ni ?

    BalasPadam
  42. assalamualaikum cikgu... nak tanya bagaimana utk apply politeknik kemasukan november? kena beli pin atau macam mana? terima kasih.

    BalasPadam
  43. nombor pin boleh beli mulai skrg ?

    BalasPadam
  44. assalamualaikum cikgu. saya nak tanya , saya ada terima tawaran politeknik june intake. tapi saya tak pergi. bolehke saya buat rayuan untuk ambilan semula disember punya kemasukan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.. rasanya saya perlu memohon semula.
      Cuba rujuk dengan pengurusan politeknik..
      Mugkin mereka ada jawapan yang lebih baik

      Padam
    2. Saya pelajar lepasan stpm saya nk mohon untk masok ke politeknik. Boleh ke??? Mohon pencerahan Cikgu yaa

      Padam
    3. lepasan STPM boleh je nak masuk politeknik.. boleh apply untuk diploma atau pun ijazah.. selamat berjaya yer!

      Padam
    4. lepasan STPM boleh je nak masuk politeknik.. boleh apply untuk diploma atau pun ijazah.. selamat berjaya yer!

      Padam
  45. pengambilan disember dah ada, tapi saya tak tahu macam mana nak pohon. Macam mana tu ? :)

    BalasPadam
  46. hi cikgu. Boleh saya tahu, skrang dah boleh apply poli utk pengambilan disember ke? Maksud saya ni, saya boleh beli pin poli di BSN juga ke? Hope to get ur reply asap! thanks!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hye nora. sekarang nih mmg dah ada dijual di BSN no pin poli. tapi untuk permohonan bagi kursus ijazah sarjana muda kan?. untuk yang diploma blom ada makluman..

      Padam
    2. untuk maklumat lanjut juga, boleh selalu bukak laman web Poli kat http://www.politeknik.edu.my/portalbpp/index.asp

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  47. ohhh... tapi saya mok apply utk diploma. Haha. Ok trima kasih cikgu :)

    BalasPadam
  48. cikgu, apakah perbezaan antara politeknik konvensional dan politeknik premier? Saya ni baru habis blajar di Kolej Komuniti Kuching jadi saya tunggu utk pengambilan sesi disember di politeknik merlimau dekat Melaka. Tapi saya confused samada saya ni apply politeknik premier atau politeknik konvensional?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau tak salah cikgu, satu menawarkan kursus peringkat diploma, satu lagi peringkat ijazah sarjana muda

      Padam
  49. salam cikgu..bila tarikh kemasukan ke politeknik ambilan disember?

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam Iruan.. sekarng nih blom ada iklan lagi.. kalau ada, nanti saya maklumkan

      Padam
    2. salam ckgu..tumpang tnya..bla tarikh permohonan kemasukan ke politeknik ambilan kedua akan di buka???atau saya sudah terlepas??

      Padam
    3. Salam.. untuk ambilan Disember blom keluar.. kalau ada nanti cikgu kongsikan dalam blog nih..

      Padam
    4. salam cikgu, saya telah mendapat tawaran politeknik sesi jun 2014 tapi saya tolak kerana menunggu kptusan upu . Adakah saya masih dpt memohon intake poli sesi disemeber 2014?

      Padam
    5. pendapat cikgu, baik pohon semula.

      Padam
  50. Cikgu,bila boleh beli pin BSN utk politeknik sesi december intake kedua 2014?
    bila permohon oniline politeknik sesi december 2014 dibuka semula??
    pls reply

    BalasPadam
  51. Salam,cikgu masa saye buat rayuan ke politeknik sy dapat ILKA,sy tidak berminat untuk kesitu,sy biarkan saje,tapi ad yg kate sy kene menolak baru lah sy boleh memohon politeknik,betul ke cikgu?,cikgu betul ke bulan9 ni ad permohonan semula?sy nak masuk politeknik

    BalasPadam
  52. salam.. buat masa sekarang nih blom ada kluar iklan lagi pasal ambilan disember.. kalau ada nnti saya maklumkan..
    kalau dah menolak, nanti kena mohon baru macam biasa..
    InshaAllah tak ada masalah tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi cikgu, sy biar kan je. Sy tak tolak pon..sebab sy tak tahu cara menolak tu macam mane. ad kah itu boleh menjejaskan permohonan sy?

      Padam
    2. cikgu rasa tak ada masalah.. boleh cuba utk yang ambilan Disember

      Padam
  53. Salam. , cikgu nanti bagi tahu bila tarikh untuk permohonan kemasukan poli itu '

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam.. ok. iklan dah buka nanti cikgu bagitau

      Padam
  54. Salam cikgu sya bru ja hbis dari kolej komuniti nak beli no pin bsn tapi saya tk tahu hendak beli no pin kategori a atau b dan bila tarikh mohon sesi disember ...

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum cikgu .. prmhonan bgi sesi disember dbuka pd 16 ogos ,, prluka sy utk mbeli pin upu yg bru ?? ... xbleh guna yg lama ka ?? ... & bilakah pmbelian pin upu bgi sesi disember akn dbuka ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam.. Thanks untuk info
      Rasanya kena beli baru sebab permohonan baru

      Padam
  56. cikgu sy ingin masuk ke krusus kejuruteraan .. tapi math sy D.. boleh ka sy buat rayuan sekiranya xdapat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh buat rayuan.. tapi tak pasti lah sama ada akan berjaya atau tidak.. mungkin boleh fikirkan kursus yang lebih sesuai dengan keputusan.. semoga berjaya

      Padam
  57. Salam.. Cikgu.. Boleh saya tau bila pemohonan untuk pengambilan ke2 ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam .. iklan dijangka keluar pada september atau oktober nanti..

      Padam
  58. Salam cikgu. Saya shafiqah. Sekarang saya belajar di kolej komuniti sedang practical. Bulan 10 Tamat belajar. Adakah saya boleh memohon Bulan 9 untuk kemasukan Bulan 12 nanti. Serta saya nak Tanya saya spm 2012 dan mempunyai sijil kemahiran. Jadi no pin yang harus saya beli kategori apa ye cikgu. ITu yang menjadi masalah saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam eika.. rasanya tak sempat kan sebab blom habis.. takper cuba yang ambilan seterusnya, lagipun ada 2 intake dengan beza tempoh hanya beberapa bulan saja. selamat mencuba yer

      Padam
    2. Saya jurusan akaun. Kalau saya nak try guna spm saya letak adalah akaun je boleh ke.. Sebab masa sijil pointer saya 3.7 Keatas semua. Dan spm saya semua lulus dan mt saya A. Pandangan cikgu saya kena sabar tunggu intake tahun depannya atau try je mohon.

      Padam
  59. assalam.. cikgu saya nk tnye bile boleh uat permhonan kemasukkan disember??? saya nk tnye politeknik nie klau kte exam guna bhse apew ae bhse inggeris atau melayu?? dan mse bljr gne bhse apew?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam.. iklan adalha dijangka pada september atau oktober. Guna BM. Tapi saya pasti, bahan juga disediakan dalam BI.

      Padam
  60. Salam .. Cikgu bila boleh beli no pin bru utk sesi disember ni ?

    BalasPadam
  61. Salam cikgu saya nk tnya bilakah permohonan fasa 2 utk politeknik

    BalasPadam
  62. Salam.. cikgu , sye aryssa saye nk tnye ade lg x permohonan ke politeknik utk 2014 ni ?? sbb mse bulan puasa saye trima sms dri politeknik -POLI: (nama saya) Layari www.politeknik.edu.my untuk kemaskini permohonan Sesi Disember 2014 anda sebelum 4 Ogos 2014. sye mohon course Dip pengurusan pelancongan, slepas saye memohon , dia tulis buat semakan 15ogos 2014 5:30ptg .tepat pd tarikh n masa saya pun buat semakan tapi "dukacita dimaklumkn anda tdak berjaya" , saye nk menangis rsenye sye xprnh putus asa utk buat permohonan mahupn rayuan . Cikgu ade lg x permohonan ni , saye berharap sgt dpt poli ckgu .. harap cikgu balas . terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cikgu saye brharap sgt dpt poli . cikgu ade lg x permohonan atau rayuan ke politeknik 2014 .. tlg ye ckgu .. result sye smue llus , cuma saya ade 1 A je yg lain alhamdulillah llus . sye xde gagal .. Rmai yg ckp msuk poli nk kena lbih 2A .. tp sye x ambil pduli , sye tetap xptus asa utk msuk poli .. Sye mnt dlm pngurusan pelancongan .. sampai skrg sye tetap tggu pluang sye . sedihh :(

      Padam
    2. boleh mohon semula untuk ambilan Disember 2014. Iklan dah mula keluar, cikgu doa anda berjaya yer!

      Padam
  63. As.salam cikgu .. saya lepasan sijil kolej komuniti yang baru tamat bulan 5 tadi , saya nk tanya kalau saya nk beli no pin upu untuk ke politeknik saya kena beli yang no pin upu spm/ setaraf tu ke ?

    BalasPadam
  64. salam. nak tau next intake untuk politeknik lepasan sijil bila?

    BalasPadam
  65. Salam cikgu , maaf ganggu.. saya aryss sye ade bce psl permohonan poli hari ni .. ckgu sye lepsan spm 2013,boleh x sye gune nom pin lame yg sye bli lepas spm2013, sbb upu pin tu tmpoh sah laku 31disember ni ..msih boleh gune ke ??

    BalasPadam
  66. Iklan Politeknik Disember dah mula keluar.
    Boleh cuba mohon

    Tengok link di bawah ini yer untuk info
    http://www.cikguhailmi.com/2014/08/permohonan-kemasukan-ke-program-diploma-politeknik-ambilan-disember-2014.html

    BalasPadam
  67. Cikgu cara mohon macam mana?

    BalasPadam
  68. Cikgu, apa kursus di politeknik yang tidak ada subjek maths?

    BalasPadam
  69. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  70. Cikgu bila ada ambilan sijil kemahiran malaysia

    BalasPadam
  71. salam ckgu .sy eira sy nk tnya. . sy kurang fhm yg permohonan ke politeknik pd 16 ogos -29 sept utk rayuan atau permohanan pengambilan kedua? sy nk mohon semula kerana pd sesi jun sy berjaya sebenarnya tp sy x pergi. . blh ka sy mohon skrg? atau blakh tarikh utk pengambikan semula?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam.. untuk pengambilan baru Eira..
      Cikgu cadangkan Eira memohon sekali lagi untuk kali ini

      Padam
  72. saya nak tanya tengah pengambil politekinik sesi diesember 2014 . Saya pelajar kolej komuniti nak habis bulan october 21.saya nak tahu next intake untuk politeknik bila. cikgu boleh tak saya masuk bulan diesember 2014 ini ke politeknik dengan menggunkan sijil kolej komuniti ini. Bila intake untuk pelajar kolej komuniti untuk masuk politeknik? boleh tak saya tahu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasanya ada kemasukan khas.. tapi cikgu cadangkan lebih baik saudara ikuti makluman terkini di laman web rasmi Politeknik...

      Padam
  73. Assalamualaikum en,sy lepasan diploma politeknik kota bharu jurusan dip.ukur bahan..cgpa sy cuma 3.10 pastu muet dpt band 1 je..sy teringin sgt2 nk sambung degree politeknik tidak kira jurusan apapon asalkan dpt sambung bljr..ad peluang x sy nk sambung degree sbb result sy xbape ok je?? Lps tu second intake untuk degree politeknik bila yerr???
    mohon en bg penjelasan tentang hal ini...
    terima kasih yer encik..

    BalasPadam
  74. Saya nak tanya sesi December ini..saya baru habis dan pass dalam skm3 tetapi sijil belum keluar lagi.boleh saya mohon sesi December ini..cikgu

    BalasPadam
  75. salam cikgu..ada ke 2nd intake untuk ke uitm?bile eh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Syafika.. intake untuk Uitm selalunya ada 2 kali setahun.. selalunya pada Jun dan Disember/ Januari.. permohonan keluar 2/3 bulan sebelum

      Padam
  76. Salam Cikguuu cikguuuu. Saya dapat tawaran dip kewangan but saya takminat. Saya masuk intake 2 tahun ni. Boleh ke saya nak tukar course yg saya minat? TOLONG REPLY cikgu. Saya sangat sangat confius :'(

    BalasPadam
  77. Salam cikgu, saya dapat tawaran untuk ke politeknik sultan idris shah pada bulan 6 tapi untuk sesi bulan 12 tapi bukan sepatutnya bulan 8 ke baru keluar keputusan dapat untuk sesi bulan 12? Politeknik akan hantar surat pendaftaran ke rumah atau kena download dekat website dia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. cikgu cadangkan lebih baik Amirul rujuk terus dengan politeknik berkenaan untuk kepastian

      Padam
  78. klaw syew nk mohon skunx blh lgi takk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. permohonana ada tarikh tutup.. kalau terlepas, Umi ble tunggu yang iklan seterusnya.. semoga berjaya yer

      Padam
  79. mcm mane nk isi borang nie ???

    BalasPadam
  80. Assalammualaikum cikgu...sy mahu tanya bagaimana mahu tukar kos kita....sbb lari ape yg sy minat...bole tak cikgu bgi cara untuk menukar kos....

    BalasPadam
  81. Selamat petang cikgu,saya dapat politeknik pada bulan mei tetapi kursus yang ditawarkan ialah saya tidak minat ..bolehkah saya mohon upu pada bulan september cikgu?

    BalasPadam
  82. Salam cgu.saya lily .klu gagal BI adakah masih berpeluang untuk masuk poli cgu ?

    BalasPadam
  83. salam ckgu saya haikal... saya telah mengisi borang permohonan pertukaran politeknik tetapi saya tdak mengemukakan dokumen sokongan dan hanya memberi sbb sahaja. ... jd saya ingin bertanya adakah permohonan saya akan diluluskan...????

    BalasPadam
  84. Cikgu nk tanya sya dri sesi 2015/2016 sya tidak dpt tawaran ke politeknik dan rayuan juga sya tidak dpt.lagi stu bi n math sya E ..bleh ke sya mohon lgi..no pin kena bli ke

    BalasPadam
  85. Cikgu kalau sya nk mhon.ke politeknik merlimau melaka..bila lagi dia buka bg permohonan yang baru uh yer..

    BalasPadam
  86. Slm, cikgu.. Sy nk tnya.. Saya dapt twaran ke poli kt jeli.. Sy dah tekan terima kt tawarn tu.. Lepastu saya baca maklumat kt poli jeli tu xade asrama.. So,sy xjadi pegi.. So,sy nk tnya boleh ke sy nk mohon sekali lagi nnti intake kedua tu nnti??

    BalasPadam
  87. Salam...cikgu sye nk tye skit...sye plajar spm2014... sye ad membuat permohonan kemasukan ke politeknik ttapi sye gagal...soalan sye bleh kah sye mmbuat permohonan blik bgi kemasukan ke politeknik...

    BalasPadam
  88. Salam encik.. sya lulusan kolej komuniti langkawi ,certificate in culinary arts..sya boleh isi upu sekali dengan student spm 2015 kah dan menggunakan sijil yg sya ada atau result spm sya? Cgpa sya 3.82..

    BalasPadam
  89. Apakah syarat untuk lepasan skm tahap 3 ke politeknik

    BalasPadam