About Me

ANONYMOUS Hapuskan Israel Dari Peta Internet

Kumpulan hackers terkenal, the ANONYMOUS berjanji untuk "menghapuskan Israel dari peta Internet" dilancarkan secara rasmi pusingan baru serangan siber ke atas laman web Israel pada petang Sabtu.

Para ANONYMOUS di seluruh dunia telah meletakkan sasaran Israel dalam serangan siber besar-besaran pada hari Ahad, 7 April 2013.


ANONYMOUS Hapuskan Israel Dari Peta Internet

Setakat ini berpuluh-puluh tapak telah dirosakkan dan beratus-ratus alamat e-mel dan kata laluan yang telah dikeluarkan oleh kempen itu, yang digelar "Operasi Israel." Dilaporkan juga sejumlah 19,000  akaun Facebook milik Israel dikatakan telah digodam juga oleh mereka.

Kempen siber ini telah dilancarkan oleh penggodam bergabung dengan kumpulan perseorangan bagi membantah dasar-dasar Israel di Gaza dan Tebing Barat. Pihak penganjur juga turut mengancam untuk melancarkan "perang Internet terbesar dalam sejarah manusia" yang akan akhirnya "menghapuskan Israel dari peta Internet."

 ANONYMOUS Hapuskan Israel Dari Peta Internet

"Anda tidak berhenti henti melakukan pelanggaran hak asasi manusia anda," kata kumpulan itu dalam satu pos yang dialamatkan kepada kerajaan Israel. "Anda tidak berhenti penempatan haram. Anda telah tidak dihormati gencatan senjata. Anda telah menunjukkan bahawa anda tidak menghormati undang-undang antarabangsa.
Sementara itu unit keselamatan siber Israel menyifatkan perbuatan anonymous itu tidak sedikitpun menggugat Keselamatan Israel tetapi hanya membuang masa dan menyakitkan hati.



Catat Ulasan

8 Ulasan