About Me

Kasut Kelopak Jantung : Dulu Novel, Kini Filem Pendek

So untuk perkongsian yang pertama, di sini disertakan satu video, filem pendek dengan tajuk "KASUT KELOPAK JANTUNG". Bagi pelajar Tingkatan 1,2,3 dan guru-guru Bahasa Melayu Menengah Rendah, anda semua pastilah dah terbiasa dengan tajuk novel ini. Filem pendek ini dihasilkan daripada novel KOMSAS BM Tingkatan 1 untuk tayangan Hari Guru 2012 di sekolah saya.



Novel Antologi Kasut Kelopak Jantung versi filem pendek


Video ini dibikin oleh sekumpulan pelajar di bawah bimbingan saya. Tujuan asal hanya sebagai tontonan semasa tayangan persembahan hari guru. Walaubagaimanapun, setelah difikirkan video ini mampu membantu pelajar-pelajar dan guru-guru di luar sana dalam mengajar KOMSAS Bahasa Melayu, maka video ini pun dimuatnaik ke Youtube. Semoga ramai yang beroleh manfaat daripadanya!






Ceritanya mengenai hubungan guru dan seorang pelajar miskin. Cerita sedih jugak lah. Tapi, nak tahu sedih betul ke tak, tengok ler ..

SEMOGA TERHIBUR!






Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. teruskan hasil filem pendek yang menarik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih.. InshaAllah kata-kata seperti ini boleh jadi pembakar semangat!! .. ;)

      Padam
  2. terima kasih
    bhn2 seperti nie amat berguna utk pembelajaran
    teruskan usaha anda

    BalasPadam
  3. Terima kasih Satish.. Semoga semua pihak beroleh manfaat.. Terima kasih jugak atas sokongan.. ;)

    BalasPadam
  4. So pada akhirnya murid sendiri yang discover apa yang dia patut tahu tentang konsep Kestabilan. Bukan setakat tahu, malah dia dah siap apply lagi pengetahuan tu untuk vidmate siapkan tugasan dia.

    BalasPadam