About Me

Pasca Pandemik: Kelas Dengan Jarak Sosial

Pembelajaran pasca pandemik nih ada banyak adjustment yang kena buat. Kalau dulu, demonstrasi macam ni boleh jer mai ramai-ramai, dok sebelah cikgu. Tapi sekarang dah kena buat berulang kali dalam kumpulan kecil dengan jarak sesuai.
Sebab tu antara pendekatan yang sangat disarankan oleh @kempendidikan adalah melalui pendekatan Blended Learning, yang menggabungkan pendekatan bersemuka dengan atas talian. Ada 12 kaedah, dan salah satunya adalah Flipped Classroom.
Untuk eksperimen penulenan Alkohol nih saya bagi 2 video kepada murid. 1 video info pasal Alkohol dan 1 lagi video pasal eksperimen yang saya dah buat 3 tahun dulu.

Pasca Pandemik: Kelas Dengan Jarak Sosial

Pasca Pandemik: Kelas Dengan Jarak Sosial

Pasca Pandemik: Kelas Dengan Jarak Sosial





Jadi bila masuk kelas, banyak perkara dapat dipercepatkan. Especially part penerangan. Kami banyak masa untuk bincang benda extra. Dan yang paling saya suka sebab murid juga ada usaha untuk pergi cari belajar. Bukan tunggu ilmu cikgu semata mata.
Jika sebelum ini saya banyak hasilkan video mengenai aktiviti pdpc saya, maka lepas nih saya akan cuba hasilkan lebih banyak video content Sains pulak. Doakan ya! 💕 @ Smk Jerlun


Catat Ulasan

0 Ulasan