About Me

Kita Guru, Kita Nadi Negara!

Sekali lagi pertemuan bersama Secretariat @guru_nadi_negara untuk perbincangan pengisian seterusnya. Pertemuan ini turut dihadiri oleh 5 orang lagi guru yang di lantik sebagai DUTA Guru Nadi Negara. Menjadikan ke semuanya 30 orang guru dari pelbagai lapisan dan latar belakang.


Kita Guru Nadi Negara
Kita Guru Nadi Negara


Mereka adalah;
1. Cikgu Noorjahan Sultan yang merupakan pengasas modul didikhibur Bahasa Inggeris "Let’s Rhyme" yang banyak menempa nama di peringkat nasional dan persada antarabangsa.


2. Cikgu Romie yang merupakan Guru YouTube dengan lebih 4000 video pengajaran Matematik.


3. Cikgu Sahaimi atau lebih di kenali sebagai Cikgu Mie Ubai, Guru sekolah asli yang cukup cukup hebat dengan kisah perjuangan ya untuk masyarakat Asli.


4. Cikgu Huzaire dari Pahang yang juga Guru Cemerlang Kelainan upaya dengan kisah perjuangan hidup yang cukup mampu menitiskan air mata.


5. Cikgu Amril, Guru Cemerlang kelainan upaya yang masih muda, bertenaga dan sangat bersemangat.

 

Sesungguhnya penambahan kumpulan pendidik hebat ini menambahkan lagi kekuatan keluarga Guru Nadi Negara sedia ada. Dan dah tentu setiap orang tampil dengan kisah aspirasi yang berbeza.


Berdiri: Cikgu Romie, Cikgu Amril, Duduk: Cikgu Mie Ubai, Cikgu Noorjahan, Cikgu Huzaire
Berdiri: Cikgu Romie, Cikgu Amril, Duduk: Cikgu Mie Ubai, Cikgu Noorjahan, Cikgu Huzaire


Semoga aspirasi dan inspirasi ini boleh ditebarkan lagi ke seluruh negara.

P/s: Pertemuan juga disertai oleh 4 mahasiswa IPG Ilmu Khas yang akan bertindak sebagai moderator bahasa isyarat di setiap venue nanti. Good work! 😍



Catat Ulasan

0 Ulasan