About Me

Adab Berguru, Jangan Lupa Jasa Tok Guru. Terima Kasih Haji Rodzli!

Semalam berkebetulan saya berada di Jitra, maka saya ambil kesempatan untuk berkunjung ke rumah Tn Haji Rodzli, mantan Guru Cemerlang Gred Khas C (Geografi) dan juga mantan Pengerusi Majlis Guru Cemerlang Malaysia.

Insan inilah yang banyak memberi tunjuk ajar dan nasihat sejak saya bergelar Guru Cemerlang. Ingat lagi, masa tu balik dari Sarawak, pertama kali jumpa Tuan Haji untuk satu projek bersama Astro. Tahun 2013, kalau tak salah saya. 


Adab Berguru, Jangan Lupa Jasa Tok Guru. Terima Kasih Haji Rodzli!
Adab Berguru, Jangan Lupa Jasa Tok Guru. Terima Kasih Haji Rodzli!

Dan lagi best, sebab kenangan tu jugak direkodkan dalam satu slide Menteri Pendidikan masa tuh sebagai inisiatif memperkasakan laluan kerjaya guru, iaitu peluang hingga ke Gred Khas C melalui laluan kecemerlangan. Saya tumpang glamer Tn Haji saja masa tu.. 😂😂😂
Masih tak berubah macam dulu, penuh rendah diri, suka membantu dan membimbing #cikgu muda lain. Itu antara benda yang saya belajar dari tn haji.

Pada saya, kadang-kadang kejayaan kita hari ini juga adalah kerana keberkatan ilmu yang datang dari rasa tunduk dan patuh, pada yang pernah memberi ilmu. Orang kata nak tahu murid, tengok lah siapa #guru nya. 

Buat tuan Haji, terima kasih tak terhingga dan semoga sihat-sihat selalu hendaknya!




Catat Ulasan

0 Ulasan