About Me

Karnival STEM Datuk Haji Ahmad Said, Pulau Pinang

Terima kasih tak terhingga buat Pusat STEM Negara, JPN Pulau Pinang dan tuan rumah SMK Datuk Haji Ahmad Said atas kepercayaan untuk perkongsian amalan STEM dalam bilik darjah bersama murid dan guru bersempena Karnival #STEM di sekolah nih.


Karnival STEM Datuk Haji Ahmad Said, Pulau Pinang










Abam cuba kongsikan bagaimana kaedahnya bila abam jalan kan eksperimen secara #inkuiri, dan seterusnya guide murid untuk terus siapkan laporan eksperimen sekali (ikut format Soalan 10 SPM).
Suka juga abam kongsikan camna cara abam bimbing murid melalui teknik penyoalan, dan juga kaedah ABC untuk menulis prosedur eksperimen yang sangat membantu murid kelas belakang.
Cumanya sayang sikit sebab tak ramai guru dapat turut serta sebab banyak plak sekolah yang ada program pada hari nih. Mujor jugak pegawai JPN #Penang, Pn Susilawati ada rakam keseluruhan pdpc yang mana beliau akan kongsikan secara #PLC Video Critics dengan guru lain.
Akhir sekali, Tahniah untuk SMK Datuk Haji Ahmad Said atas penganjuran 3 event besar sekaligus. Dan semoga bermanfaat semuanya ! 😍 @ Smk Datuk Haji Ahmad Said

Catat Ulasan

0 Ulasan