About Me

Perkongsian PAK21 di Rizq Islamic School

Berkebetulan dengan jemputan saya ke KL oleh Akademi Sains Malaysia bagi program NICE 2017, saya juga menerima jemputan perkongsian daripada Rizq Islamic School. Sekolah swasta yang viral pada tahun lepas kerana pendekatan berbeza yang digunakan mereka.

 
Perkongsian PAK21 di Rizq Islamic School
Perkongsian PAK21 di Rizq Islamic School



Jemputan kali ini adalah bagi perkongsian amalan terbaik Pembelajaran Abad ke-21 yang memfokuskan kepada meningkatkan kualiti dan profesionalisme guru-guru mereka, dan dalam masa yang sama mencari penyelesaian terbaik bagi sekolah Rizq Islamic School ini.

Perkongsian berlangsung di dewan auditorium mereka yang selesa, dengan cukup santai. Disebabkan bilangan guru yang tak ramai, maka sesi perkongsian menjadi lebih akrab dan juga cukup terkesan.


Perkongsian PAK21 di Rizq Islamic School
Guru-guru muda yang bersemangat tinggi


Seronok juga saya lihat perkembangan Rizq Islamic School selepas setahun. Paling penting, saya nak tengok bagaimana mereka melaksanakan apa yang dikatakan selama ini, iaitu menggunakan pendekatan play based learning ala Finland, dengan pembudayaan daripada sistem pendidikan Jepun.


Rizq Islamic School

Training guru bersama pihak Apple

Sambutan Merdeka untuk anak-anak Rizq

Play based learning untuk pelajar


Guru-guru yang muda dan bertenaga juga merupakan satu kelebihan buat Rizq Islamic School. InshaAllah saya yakin, dengan semangat tinggi mereka pasti akan buat yang terbaik untuk anak-anak RIS. 

Kepada guru-guru Rizq Islamic School, selamat maju jaya saya ucapkan!



Catat Ulasan

0 Ulasan