About Me

Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint Malaysia

Baru-baru ini saya berpeluang untuk mencuba satu servis percetakan yang menarik di Internet, iaitu khidmat print online (cetak atas talian). Website yang menawarkan perkhidmatan print menarik ini adalah Gogoprint Malaysia yang boleh diakses melalui http://www.gogoprint.com.my/



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Mudah nya print online dengan Gogoprint

Walaupun sebenarnya ada banyak website yang menawarkan khidmat seumpamanya, tetapi kali ini hati saya tertarik untuk mencuba perkhidmatan Gogoprint Malaysia nih sebab nampak mudah dan tak menyusahkan. 



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Khidmat print online di Gogoprint

Saya diberi baucer secara kupon sebanyak RM120. Hmm.. banyak jugak yang boleh digunakan untuk print bahan dengan harga sebanyak ini. Memang pening nak print apa. Tapi setelah saya mendapatkan khidmat nasihat daripada pihak Gogoprint Malaysia, maka saya buat keputusan untuk mencetak poskad yang akan digunakan sebagai hadiah kepada follower blog ini.



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Pilihlah produk yang sesuai dengan tujuan percetakan anda

Bahagian kolum atas tu, anda boleh klik dan lihat lebih banyak pilihan bentuk apa yang anda nak cetak menepati keperluan anda. Banyak! Antara yang ada adalah bagi tujuan bisnes, party, pemasaran dan macam-macam lagi. Kalau dah rambang mata sangat tak pasti nak cetak yang mana satu, boleh terus ke pilihan Best Seller. 


Di sini lagi banyak pilihan. Ada flyer, ada poster, ada envelope, ada booklet, leaflet, brochure, dan banyak lagi lah senarai nya. Pilih lah mana yang anda berkenan mengikut tujuan anda. Maka kat sini saya klik bahagian Postcard.

Kalau ada yang nak try order bisnes kad, boleh lah pegi klik kat sini https://www.gogoprint.com.my/business-cards.html

Selepas itu, anda ada lebih banyak pilihan saiz, jenis kertas, cetakan berwarna atau macam-macam lagi setting. Bagi  yang mengutamakan kualiti cetakan dan produk, maka kat sini lah kelebihan bagi setting anda sendiri tentukan.



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Anda bebas tentukan sendiri kualiti produk anda

Yang bestnya, setiap kali anda buat ubah setting, bahagian harga akan secara automatik memberikan harga yang sesuai dengan ciri-ciri yang anda mahukan. Maka bolehlah memilih jenis kertas, atau saiz yang berpadanan dengan bajet anda. Tak dak lah nanti kes yang over-budget pulak kan. Memang terbaik kan? 

Pilihan harga pula memang banyak, boleh disesuaikan dengan bajet anda. Dan yang lagi best, harga tu boleh dipilih mengikut bilangan hari yang anda mahukan produk tersebut disiapkan. Sama ada nak mahu percetakan normal ataupun secara ekspress. 



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Pilihan harga yang banyak sesuai dengan bajet dan keperluan anda

Bagi yang ada lebih bajet, dan kesuntukan masa, maka anda pilihlah pilihan harga yang sesuai melalui percetakan secara ekspress. Yang penting, bahan siap dicetak dan sampai kat rumah anda, tepat pada masanya!


Fasa terakhir adalah Order Summary, iaitu ringkasan kepada order yang anda buat. Di sini juga ada disediakan beberapa perkhidmatan lain seperti khidmat design dengan harga yang berpatutan serta tiga kali konsultasi atau pun anda gunakan sahaja design yang anda buat. Terserah.



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Ringkasan order membantu anda sebelum bergerak ke peringkat seterusnya

Jika anda bersetuju dengan segala spesifikasi yang telah anda pilih tadi, maka teruslah ke 
bahagian Shopping Cart. Ada beberapa perkara dimaklumkan seperti tarikh bahan siap dan dicetak serta maklumat lain. 



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Bahagian Shopping Cart

Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Bahagian Payment yang berfungsi dengan sangat baik

Teruskan ke bahagian Payment dan akhir sekali jangan lupa upload design anda dengan menggunakan format pdf. Website jugak memaparkan hari dan masa terakhir untuk anda muatnaik design bagi memastikan bahan dapat disiapkan pada masa yang dijanjikan. 



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Jangan lupa upload design anda pada masa yang ditetapkan!

Selesai semua urusan, anda akan menerima emel daripada Gogoprint Malaysia memaklumkan mengenai order anda. Ada nombor rujukan bagi membolehkan anda mengikuti setiap perkembangan order anda. Saya punya order dah siap. Tak sabar nak tunggu minggu depan sampai ke rumah!



Mudah nya Print Online Dengan Gogoprint
Makluman order anda disampaikan melalui emel dari masa ke semasa

Seingat saya, walaupun pertama kali menggunakan servis Gogoprint Malaysiat ini, semua urusan dapat diselesaikan dalam masa tak sampai 2 jam. Kalau lambat pun mungkin sebab ada terlalu banyak pilihan, sampai rambang mata, nak yang itu, nak yang ini.

Penggunaan website ini juga sangat mesra pengguna. Butang yang digunakan memang simple, dan tidak mengelirukan. Mudah saja untuk saya guna dan pilih, serta bergerak ke step seterusnya. Bahagian Payment pun memang berfungsi dengan sangat baik, mudah untuk buat urusan pembayaran secara online.

Dan ciri terakhir paling saya suka bila gunakan Gogoprint Malaysia ini adalah sebab saya dah tak perlu nak ke kedai printing. Bukan kerana tak cukup masa, tapi kerana melalui Gogoprint nih kita sendiri boleh pilih kualiti dan ciri cetakan yang macam mana kita nak untuk produk kita. Sesuai untuk mereka yang mementingkan kualiti, walaupun perlu bayar lebih sikit. 

Ok minggu depan barang sampai, saya update lagi ok! 





Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Wah, alhamdulillah, bestnye, kite memang follower blog Cikgu Norhailmi ,hihi, poskad 1 kat sini yeee

    BalasPadam
  2. okeh thanks infonya. sesuai sangat untuk yang takde masa nak keluar cari kedai printing.

    BalasPadam