About Me

Tawaran Mengikuti Program Pertukaran Guru Malaysia - Korea 2016

Untuk tahun ketiga, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) melalui Bahagian Pendidikan Guru (BPG) akan menjalankan program pertukaran guru Korea - Malaysia Teacher Exchange Programme (KOMTEP) dengan jalinan kerjasama Kementerian Pendidikan Republik Korea dan Asia Pasific Centre of Education For International Understanding, UNESCO (APCEIU) bagi tahun 2016. 


Tawaran Mengikuti Program Pertukaran Guru Malaysia - Korea 2016
Program Pertukaran Guru Malaysia Korea 2016 (KOMTEP 2016)

Program akan bermula pada Jun 2016 dengan penempatan seramai enam orang guru Korea di tiga buah sekolah di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, manakala guru dari Malaysia pula akan dihantar ke Republik Korea mulai Ogos 2016 selama tiga bulan di sana.


Untuk maklumat lanjut mengenai syarat-syarat permohonan, anda boleh lah rujuk di iklan rasmi di laman web Kementerian Pendidikan Malaysia
http://www.moe.gov.my/my/pemberitahuan-view?page=1&id=5309


Manakala, jika mahukan tips dan petua-petua bagi program pertukaran guru Malaysia Korea ini, anda boleh lah dapatkan daripada laman blog www.cikguhailmi.com melalui siri catatan jurnal 80 Hari di Korea. InshaAllah membantu!


So untuk guru-guru yang ingin mencuba nasib pada tahun ini, all da best!!




Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Interview dia tnya pasal apa yer cg? Mostly semua pasal Korea n malaysia?

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Cg Hailmi.. KOMTEP 2016 lain pulak cara interviewnya.. (surely cg pun dh sedia maklum..) nervous pun ada nk ke kursus ni. Huhuhu. Sbb saya ni not even half as good as cg.

    BalasPadam