About Me

Integrate Technology: Guru Ajar atau Murid Belajar?

Seringkali saya pesan dengan rakan guru,(terutamanya yang obses sangat dengan teknologi) ada beza besar antara guru yang using technology, dan guru yang integrating technology dalam kelasnya.
Jadi bila saya fokus kepada berkongsi untuk memperkasakan kembali pedagogi guru, ada plak yang kata saya nih anti teknologi! Hmmm..
(Abih tu yang aku dok buat blog, YouTube, Flipped Classroom etc tu anti teknologi lah sangat yer.. 😪)



Integrate Technology: Guru Ajar atau Murid Belajar?


Integrate Technology: Guru Ajar atau Murid Belajar?
Pelajar sedang mencipta video Pdpc

Sebabnya, guru kena ingat, pada akhirnya adalah apa yang murid dapat belajar. Bukannya apa yang guru dapat ajar. Faham tak?
(Sila faham secara philosophy)
OK selamat menikmati video pdpc siang tadi.

FULL VIDEO : https://youtu.be/n8jQj_0a3w8 @ Smk Jerlun

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Saya seorang guru dan blogger di hostt dan saya bersetuju sepenuhnya, tetapi satu perkara yang saya perhatikan ialah sangat sukar untuk membuat pelajar percaya jika anda tidak percaya pada diri sendiri terlebih dahulu. Jadi saya benar-benar berusaha untuk menjadi seorang yang teguh, kerana itulah saya pergi dan mendapat sijil untuk dapat mengajar; kerana keghairahan dan dorongan untuk Matematik, dan kini setelah kehilangan iman dan kepercayaan kerana keputusasaan dan hilang harapan dalam sistem pendidikan, saya ingin menuntut semula kepercayaan dan cinta saya terhadap cara hidup ini.

    BalasPadam