About Me

7 Contoh Diskriminasi Terhadap Rupa Hodoh Yang Paling Kontroversi

Macam-macam dunia nih. Ini lah yang berlaku bila paras rupa menjadi ukuran. Tengok contoh-contoh diskriminasi terhadap orang dengan rupa hodoh yang paling kontroversi.


 Diskriminasi #1
Agensi Model Khas Untuk Orang Hodoh
Sebuah agensi model di London, UglyModels mencipta kelainan dengan merekrut model-model profesional dengan wajah yang "berlainan" estetika nya. Gambar di atas adalah gambar model profesional di sana.



Diskriminasi #2
Saman dan Cerai Isteri Sebab Anak Hodoh
Seorang lelaki dari China, Jian Feng telah menceraikan dan menyaman isterinya kerana mendapatkan untuk nya anak yang hodoh. Setelah dipaksa oleh suami, maka si isteri pun mengaku pernah mengadakan pembedahan plastik dengan $100,000 sebelum bertemu dengannya.



Diskriminasi #3
Dating Site untuk Orang Cantik-cantik jer
Akibat daripada dipecat oleh majikannya, seorang bekas pekerja laman web ini telah menambahkan 30,000 orang hodoh ke dalam profil dating site ini sebagai sabotaj. Dating site ini sebelumnya telah mengenakan syarat yang sangat ketat kepada semua pemohon yang ingin menyertai rangkaian ini.



Diskriminasi #4
Bank Ovum dan Sperma Untuk Orang Yang Cantik-cantik
Sebuah laman web juga menyediakan khidmat pembelian ovum dan sperma daripada bank sperma mereka yang diperolehi daripada sumber-sumber yang disahkan sebagai cantik-cantik belaka. Orang yang berwajah hodoh juga boleh buat pembelian dengan pilihan yang menarik.



Diskriminasi #5
Dating Online Untuk Orang Hodoh
Jika theBeautifulPeople terhad kepada orang cantik-cantik sahaja, laman web dating online TheUglyBugBall.co.uk pula menawarkan khidmat yang hampir serupa, tapi khas untuk orang berwajah hodoh. Gambar di atas adalah pasangan pertama yang berjaya disatukan daripada laman web ini.



 Diskriminasi #6
Orang Hodoh Boleh Makan Percuma
Sebuah restoran di South Cherry Street di Denver telah mengadakan promosi berkesan dengan menjemput orang yang bermuka hodoh untuk makan dengan percuma. Menurut pemiliknya, tidak pernah ada orang hodoh yang makan di restoran nya, namun dia akan memilih "pemenang"nya untuk makanan percuma.



 Diskriminasi #7
Nenek Pegang Rekod Dunia Muka Paling Hodoh
Dengan berbesar hati sekali, makcik ini Anne Woods telah ditabalkan sebagai pemegang rekod dunia bagi kategori wajah paling hodoh. Beliau telah berjaya mengekalkan rekod 27 kali kemenangan terhadap wajah hodoh yang dihasilkannya dengan mengerut sesungguh hati!


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. hina ciptaan Allah..huhu..tk baik betul

    BalasPadam
  2. betul tuh Liena.. suka ati jer diorang bleh asing2kan manusia camtuh jer ikut rupa..

    BalasPadam