About Me

Bina Model Mikroorganisma Guna Bahan Terpakai. Kreatif Wowww!

Aktiviti hari nih murid gunakan bahan terpakai bagi menghasilkan model mikroorganisma macam alga, protozoa, kulat, bakteria dan virus.
Abam mulakan dengan bahagi mereka kepada 5 kumpulan. Pastu cari maklumat pasal mikroorganisma pilihan dengan guna jadual. Terarah lah sket kan. Pastu separuh buat poster, separuh lagi buat model.
Walaupun mereka ni tak pernah belajar dengan abam tahun lepas, tapi kawalan masa dan hasil akhir mereka sangat mengkagumkan. Abam suka! 😍


Bina Model Mikroorganisma Guna Bahan Terpakai. Kreatif Wowww!


Bina Model Mikroorganisma Guna Bahan Terpakai. Kreatif Wowww!

Bina Model Mikroorganisma Guna Bahan Terpakai. Kreatif Wowww!

Bina Model Mikroorganisma Guna Bahan Terpakai. Kreatif Wowww!


Abih segala selipar pon depa rembat nak buat paramesium! Wayar klip buaya yang rosak diorang guna buat ekor Euglena. Hahahaha. Kreatif tak korang rasa?
Masa pembentangan diorang lengkap kan jadual tadi. Dah siap lekatkan dalam buku sebagai nota. OK done!


Yang nak tengok video penuh boleh tonton kat https://youtu.be/3YYlHid9tHw
P/s: Thank you juga kak Noorjahan Sultan untuk inspirasi guna bahan terpakai dalam pdpc. Tunggu nak buat #virus pakai cip komputer plak ye.. @ Smk Jerlun

Catat Komen

0 Ulasan