About Me

Simposium Dengan Pengetua Guru Besar, "If Opportunity Doesn't Knock.."

Hari ini saya berpeluang untuk kongsikan impak keterlibatan saya dalam program guru antarabangsa bersama pentadbir sekolah bagi Simposium Perkongsian Amalan Terbaik PPD Kubang Pasu 2019.

Disebabkan audiens nya adalah kalangan pengetua dan guru besar, maka perkongsian pengalaman adalah menjurus kepada bagaimana peranan PGB boleh menyokong peluang-peluang pelatihan guru antarabangsa ini dalam meningkatkan kualiti profesionalisme guru mereka sendiri.






Simposium Perkongsian Amalan Terbaik PPD Kubang Pasu 2019
Simposium Perkongsian Amalan Terbaik PPD Kubang Pasu 2019



Selain berlakunya transfer of knowledge, impak lebih besar adalah bagaimana pengalaman ini berupaya meningkatkan kefahaman dan Profesionalisme saya sendiri sebagai seorang pendidik. Malang lah jika selepas balik, masih dengan amalan yang sama.

Dan bila kualiti guru meningkat, sudah pasti impak tersebut jugak akan dapat memberi impak kepada murid dan sekolah.

Namun realitinya bukan semua pentadbir mampu berkongsi aspirasi yang sama dengan guru. Ada guru bagus, pun tak dapat berkembang kerana perbezaan aspirasi. Kasihan guru.

Untuk ini, saya bersyukur kerana diberi rezeki bertemu pengetua-pengetua yang sangat menyokong kepada kemenjadian saya dan rakan sebagai guru. Terima kasih Pengetua! Saya sangat hargai!

Saya tutup perkongsian hari nih dengan satu quote tentang peluang,

"If opportunity doesn't knock, BUILD A DOOR!" 


Catat Ulasan

0 Ulasan