About Me

Jom "Kembali ke Sekolah" dengan McDonald's Malaysia


OK. Ini satu lagi usaha murni daripada McDonald's Malaysia untuk pendidikan anak-anak di negara kita. Dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia, McDonald's Malaysia dan badan kebajikan pilihannya, Persatuan Kebajikan Ronald McDonald (RMHC), telah menyumbang RM 3 juta bagi program 'Kembali ke Sekolah' yang telah memberi manfaat kepada 30,000 kanak-kanak sekolah rendah dari golongan berpendapatan rendah dan miskin bandar di seluruh negara.




Pek Kembali ke Sekolah 2019 dengan McDonalds Malaysia
Pek Kembali ke Sekolah 2019 dengan McDonalds Malaysia


Pek 'Kembali ke Sekolah' ini disampaikan sebagai satu motivasi kepada kanak-kanak ini sebelum mereka memulakan sesi persekolahan tahun 2020. Setiap pek akan mengandungi sepasang pakaian seragam sekolah, sepasang kasut sekolah, stoking dan juga beg sekolah.

Dan program ini bukan lah baharu saja dijalankan. Seramai 23,000 kanak-kanak telah menerima manfaat daripada program ini sejak ia diperkenalkan pada tahun 2017, di mana 6,000 kanak-kanak telah menerima pek 'Kembali ke Sekolah' pada tahun 2017 (sumbangan sebanyak RM1.2 juta), dan 17,000 kanak-kanak pada tahun 2018 (sumbangan sebanyak 1.7 juta).


 https://www.youtube.com/watch?v=AClaTfqe1zo


Program 'Kembali ke Sekolah' ini juga merupakan komitmen berterusan McDonald's Malaysia dalam usaha mewujudkan impak positif terhadap masyarakat di lokasi ia beroperasi.

Sumbangan yang diraih pada tahun ini turut melibatkan rakan-rakan niaga, para francaisi, warga kerja dan para pelanggan McDonald's demi membantu meringankan beban kewangan keluarga kanak-kanak yang terlibat.


"Kembali ke Sekolah" dengan McDonald's Malaysia

"Kembali ke Sekolah" dengan McDonald's Malaysia

"Kembali ke Sekolah" dengan McDonald's Malaysia




Yang bestnya, selaku rakyat Malaysia yang prihatin, anda juga boleh sama-sama menyumbang kepada RMHC Malaysia menerusi tabung yang terdapat di restoran-restoran McDonald's atau transaksi online di https://rmhc-malaysia.my/get-involved/make-a-donation/



Anda pun boleh jadi sebahagian daripada misi murni "Kembali ke Sekolah" ini! Jom menyumbang
Anda pun boleh jadi sebahagian daripada misi murni "Kembali ke Sekolah" ini! Jom menyumbang



Program 'Kembali ke Sekolah' merupakan sebahagian daripada Program Komuniti McDonald's & RMHC untuk memberi keceriaan kepada kanak-kanak yang memerlukan. Antara aktiviti lain yang dijalankan termasuklah lawatan sambil belajar, lawatan ke wad pediatrik, gotong royong di rumah kebajikan kanak kanak dan sambutan Hari Kanak-Kanak di restoran-restoran McDonald's seluruh negara.






Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Alhamdulillah, bagus usaha murni McDonalds ni. Kita pun selalu masuk duit baki belian McD dalam tabung merah atas kaunter McD. Sumbangan untuk yang memerlukan.
    Tahniah McDonalds!

    BalasPadam