.

.

Sabtu, 15 Jun 2019

Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah

Negara seperti Jepun dan Korea, sangat banyak menghasilkan bahan dalam bahasa mereka sendiri. Samada secara online, mahupun offline. Sebab tu mereka tak perlu bergantung sangat kepada bahasa Inggeris pun untuk mereka maju. Sebab semuanya ada dalam bahasa mereka sendiri.

 

Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah
Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah


Hari ini saya sangat gembira, bila diberi peluang oleh JPN Kedah untuk berkongsi amalan terbaik pendekatan Flipped Classroom. Sempat juga diselitkan bengkel untuk peserta hasilkan video pendek mereka sebagai bahan contoh untuk Flipped Classroom. Guna smartphone masing-masing jer! 


Walaupun bengkelnya tak sampai sejam, tapi hasil kerja guru nih sangat lah mengkagumkan. Dah macam video TV Pendidikan saya tengok. Padahal semuanya kali pertama belajar edit video. Pastu jadi macam ketagih plak nak edit lagi.. 🤣   


Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah

Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah

Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah

Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah

Bengkel Video Untuk Flipped Classrom bagi Mentor Trainer Kedah



InshaAllah semoga dengan adanya bengkel-bengkel sebegini, mampu mendorong cikgu-cikgu kita menghasilkan lebih banyak bahan pendidikan secara online, bagi digunakan oleh murid dan guru di Malaysia.

Saya bangga sebab jadi sebahagian daripada inisiatif ini! 😊

P/s: Swipe ke kiri untuk tengok Video-video yang di hasilkan peserta bengkel tadi. OK tak? Komen sket.. 

#FlippedClassroom #klikdenganbijak @ BTPN Kedah




0 Kata-kata Bijak Pandai:

Catat Ulasan