.

.

KARTiKEL

Sabtu, 27 April 2013

Miss Korea 2013 Dengan Wajah Yang Sama : Bahana Pembedahan Plastik

Lihatlah saja gambar-gambar 20 peserta pertandingan ratu cantik Miss Korea 2013 yang sudah tersebar ke seluruh dunia. Hampir kesemua wajah 20 peserta pertandingan tersebut memiliki wajah yang hampir sama. Semuanya adalah diakibatkan oleh pembedahan plastik yang sangat berleluasa di Korea.

Miss Korea 2013 Dengan Wajah Yang Sama : Bahana Pembedahan Plastik

Majalah The New York Times mendapati dalam satu kajian yang dijalankan pada tahun 2009, 1 daripada setiap 5 wanita di Seoul, Korea Selatan telah menjalani pembedahan plastik seawal usia 19 - 49 tahun pada bahagian tertentu bahagian badan mereka. Bahagian yang diberi perhatian untuk dibetulkan melalui pembedahan plastik adalah seperti hidung, mata sepet, dan dagu.
  
Kontroversi yang melanda ini juga sekurang-kurangnya telah meningkatkan kesedaran kepada rakyat negara tersebut bahawa prosedur pembedahan plastik tersebut hanya mahu menjadikan semua wanita kelihatan sama dan serupa! Malah ada juga yang menggelarkan mereka ini sebagai "Robot Samsung" kerana semua nya kelihatan sangat serupa. Anda nilaikan sendiri..

Miss Korea 2013 Dengan Wajah Yang Sama : Bahana Pembedahan Plastik



6 ulasan:

  1. Betul! Wajah mereka hampir serupa. Memang lah cantik tapi dah takde keunikan tersendiri.

    BalasPadam
  2. betul tuh Arol.. cantik, tapi tak unik..

    BalasPadam
  3. barisan atas palg ketara wajah hampir sama..

    BalasPadam
  4. bila tengok sekali imbas macam orang yang sama, tukar rambut n tukar baju jer.. ;)

    BalasPadam
  5. sama ja..kembar pun bukan..huu.benci plastik

    BalasPadam
  6. tu lah pasal.. bukan sedara mara, tapi semua nampak sama

    BalasPadam