About Me

Fakta Menakutkan Mengenai Makanan Ubahsuai Genetik (GMO)

Organisma Ubahsuai Genetik ataupun GMO (genetically modified organism) adalah benda hidup yang mana kandungan genetiknya telah diubah dengan menggunakan teknik kejuruteraan genetik. Ubahsuai dibuat bagi tujuan menambahbaik kualiti dan meningkat mutu makanan. Namun, sebenarnya sesetengah fakta mengenai organisma ubahsuai genetik, memberikan kita fakta yang menakutkan mengenai kesan negatif kepada persekitaran dan juga kesan kepada manusia sendiri. Jom baca apa perkara yang menakutkan bila anda terlibat dengan organisma ubahsuai genetik.


Fakta Menakutkan Keburukan Mengenai Makanan Ubahsuai Genetik (GMO)


Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. ohh..tidak..nanti ada kemunginan kita jadi zombie ke huhu..

    BalasPadam
  2. ;) .. tak ler sampai camtuh kot.. tapi engineered food nih memang bagi kesan tak bagus untuk manusia.. malangnya, kebanyakkan makanan kita pun datang dari biji benih tumbuhan yang dah melalui proses kejuruteraan genetik nih.. ;(

    BalasPadam
  3. Hailmi..ramai giler la yang datang melawat blog ni..seratus ribu lebih tu
    Heheh...

    BalasPadam
  4. He3.. AzzaAziz, ramai student cari pasal PBS.. ;)

    BalasPadam
  5. yer.. memang takut.. masalahnya, kita pun dah tak perasan yang mana kita dah guna

    BalasPadam
  6. salam cikgu hailmi,sy student uitm...saya ditugaskan buat assingment tentang GMO nie.....ia berkaitan dengan hubungan genetik engineer on food and islamic view.....apa pandangan cikgu???

    BalasPadam
  7. salam cikgu hailmi,sy student uitm...saya ditugaskan buat assingment tentang GMO nie.....ia berkaitan dengan hubungan genetik engineer on food and islamic view.....apa pandangan cikgu???

    BalasPadam
  8. Salam..
    boleh Mujahid Muda hubungi cikgu melalui PM facebook?.. senang cikgu nak bercerita panjang lebar nnti.. ;)

    BalasPadam