About Me

Pengganti Pope Benedict XVI Adalah Pope Yang Terakhir?



Sama ada anda sedar atau pun tidak, Ketua Agama Kristian, Pope Benedict XVI telah meletakkan jawatannya pada 11.2.2013 yang baru lepas. Perletakan jawatan itu dikatakan oleh sebab faktor usia dan keadaan kesihatan yang semakin merosot. Pada malam beliau meletak jawatan, Vatican City juga telah dipanah kilat. Tengok video




Namun yang lebih memeranjatkan, beliau adalah Pope yang ke-111, dan seperti yang dinyatakan tadi meletak jawatan pada 11.2. Ada kaitan?

111? 11.2?

Semua ini berpunca daripada "Senarai Ramalan Pope" oleh Saint Malachy (1094 - 1148) yang meramalkan bahawa Gereja Roman Katolik hanya akan mempunyai 112 orang Pope dengan Pope yang ke-112 adalah Pope yang terakhir, iaitu lebih dikenali sebagai Pope Peter Romanus (Peter of Roman).

Peter Romanus ini juga dikenali dengan pelbagai gelaran seperti "The Last Pope","The Black Pope" dan berkemungkinan juga "Anti-Christ" (Dajjal).
Rujuk sumber ok :http://www.realistnews.net/Thread-watch-out-for-tarcisio-bertone-and-2012-pope-events


Menariknya, nama Pope Benedict memang terletak pada nama Pope yang ke-111 dalam senarai ramalan tersebut!
Rujuk sini untuk senarai no 111 tuh : http://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_of_the_Popes


Lagi menarik, 2 orang Cardinal yang dijangka akan menggantikan tempat Pope Benedict XVI juga mempunyai nama awal Peter, iaitu Tarcieso PIETRO Evasio Bertone (Itali) dan PETER Turkson (Ghana). Sebenarnya, ada ramai lagi calon-calon Pope, tapi difokuskan kepada 2 orang ini sebab nama kedua-duanya bermula dengan Peter.

Tengok gambar 2 orang Cardinal yang bakal gantikan Pope Benedict XVI


Peter Turkson (GHANA)

Tarcieso PIETRO Evasio Bertone (ITALI)
Yang lebih dijangkakan sebagai Peter Romanus adalah Cardinal yang kat atas nih. Boleh tengok video kat bawah untuk bukti.




Ada juga yang mengaitkan perkara ini dengan petanda apokalips atau pun dunia akhir zaman. Jadi, kita tunggu, siapa yang akan gantikan Pope Benedict XVI, pastu baru kita story panjang lagi. Tengok video di bawah untuk kefahaman anda tentang isu ini lagi.




Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. fuh....dah akhir zman kh nie...? takde owg lain ke dlm snrai trsbut..? dajjal.......

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. http://malai-ur.blogspot.com/2013/02/dajjal-sudah-hampir.html?m=1
    Lagi perkaitan blog berkenaan perkara diatas...
    Sudah sudahlah mengambil tahu perihal artis...

    BalasPadam
  4. aku pon x bagus mane. tapi baru nsk terkejut ke skrg akhir zaman bila pasal pope? selama ni tak percaya khabar dari al-quran ke?

    BalasPadam
  5. tiada langsung ayat dalam artikel di atas yang merujuk kepada menyandarkan kepercayaan kiamat berdasarkan agama lain. harap baca dengan lebih teliti.. sekadar perkongsian maklumat.. semoga beroleh manfaat

    BalasPadam
  6. so skrg ramalan kamu ni benar atau xda? sila baca fakta sblm buat penulisan, sebab itu fitnah shj. DOSA bagi agama kamu sekiranya menyebarkan fitnah.
    Pope Kristian Catholic skrg yg ke 266.. dan penganti Pope Benedict XVI ialah Pope Franciscus.

    BalasPadam
  7. 111 or 11.2 are not in my concern, but what will going to be happen after popes 112th, that's going to be an interesting matter to be discuss.

    BalasPadam