About Me

Jepun Wakil Asia ke Kejohanan Sofbol Dunia 2013

Pada 25 - 28 Oktober yang lalu, satu Kejohanan Sofbol Lelaki Asia telah diadakan buat kali ke-11 di Niimi City, Jepun. Pasukan yang mengambil bahagian adalah enam kuasa besar Sofbol di Asia, iaitu Jepun, Filipina, Indonesia, Singapura, India dan Hong Kong.

Aksi batting pasukan sofbol negara Indonesia semasa kejohanan

Pada perlawanan akhir antara pasukan Jepun dan pasukan Blu Boys dari Filipina, sekali lagi pasukan Jepun menunjukkan keunggulan mereka dalam sukan Sofbol Asia apabila mengalahkan pasukan Filipina 7 - 0!

Pasukan Sofbol negara Jepun yang akan mewakili Asia ke Kejohanan Sofbol Dunia 2013

Berikut adalah keputusan akhir kejohanan:
1. Jepun
2. Filipina
3. Indonesia

Dengan kejayaan itu juga, bermakna ketiga-tiga negara iaitu Jepun, Filipina dan Indonesia telah melayakkan diri mewakili rantau Asia ke Kejohanan Sofbol ISF Lelaki Dunia ke-13 yang akan berlangsung di North Shore, New Zealand pada 1 - 10 Mac tahun hadapan.

Pasukan yang memenangi Johan pada Kejohanan Sofbol ISF Lelaki Dunia ke-12 adalah pasukan Australia, kira-kira tiga tahun yang lalu.

Bagi yang berminat menonton aksi hebat perlawanan akhir Jepun menentang Filipina pada Perlawanan Akhir Kejohanan Sofbol Lelaki Asia ke-11, boleh lah menonton melalui pautan video di bawah.



KEJOHANAN SOFBOL LELAKI ASIA 2012
( Perlawanan Akhir Jepun vs Filipina )


Catat Ulasan

0 Ulasan