.

.

KARTiKEL

Jumaat, 14 Disember 2012

Misteri Bumi Bergelap Pada 23,24,25 Disember 2012!





Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. 

Sejak bulan Julai 2012, ramai yang kecoh dengan berita bahawa para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia  dunia, tapi ini adalah “Penyejajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.

Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.

Semasa kejadian ini berlaku, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu.




 Pernah terbaca kan artikel yang macam di atas nih?.. 
Jom kita selidik


Analisis
SALAH! NASA tidak pernah meramalkan perkara sebegitu. Malahan, frasa-frasa yang digunakan – “kegelapan penuh pada bumi”,”penjajaran alam semesta”, ”bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0..” – bukan sahaja tidak dapat dijelaskan, tetapi juga tidak membawa apa-apa maksud! Ia hanyalah kemerapuan pseudo-saintifik.

Penjajaran yang didakwa akan berlaku itu, adalah hanya lintasan matahari seperti yang dapat dilihat dari bumi, melintasi pusat galaksi planet bumi pada 21 Disember 2012 (solstis musim sejuk di hemisfera utara). Fenomena ini berlaku setiap tahun pada masa yang sama. Boleh rujuk balik buku Geografi yer.



Jadi, apa yang misteri sangat pasal 2012?
 Jawapan : Nothing!


1 ulasan:

  1. bnyk kn brdoa....,msh ada msa utk kmbli ke jlan allah s.w.t

    BalasPadam